Hoppa till innehåll

FM-Draften

• Vänligen logga in för att kunna svara
14 svar till detta ämne

#1 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 09 November 2015 - 16:11

Blir det nåt Munken? På fredag ska spelet släppas har jag för mig.

#2 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 09 November 2015 - 19:09

Tänkte precis skriva om att det förhoppningsvis blir av i helgen ja.

Problemet är väl min dator just nu som har ett par år på nacken och knappt något minne men ska försöka rensa lite, tror inte det ska vara några problem.

Andra problemet är tid. Skriver b-uppsats just nu och har även något slags liv på helgerna. Att styra upp lagen osv tar ju en liten stund att fixa och sedan spela, så mycket beror på hur mycket eller lite tid jag ägnar åt det redan till helgen. Så det kommer ske men oklart om vi kommer hinna kröna en FM-kung redan på söndag.

Ni får gärna komma med förslag på hur det ska utformas. Jag vet som bekant lite för lite om spelet utöver att det numera finns en inbyggd Draft-funktion vilket jag tror kommer underlätta.
Men hur vill folk att det ska göras? Jag tar över alla lag och sätter sedan allt på semester? Finns ju en hel del funktioner och sätt att göra det hela på osv

Grundstrukturen blir ju förstås en liga med 10 lag, återigen frågetecken hur mycket som redan är färdigt i deaftdunktionen och vad som måste Editor-åtgärdas.

Ska jag ändra tex spelarnas skadebengägenhet så skadorna blir obefintliga? Ska jag skapa säg 5 generiska spelare som får sitta svbytare? Oklart om datorn i deaftdunktionen tillåter mig att bara drafta 11 spelare, den kanske kräver minst 15 eller nått.

Ja, ni ser. Många frågor. Vissa som ni kan ge er åsikt kring nu, vissa som jag får svar på i helgen förhoppnibgsvis

#3 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 09 November 2015 - 21:28

Stress-Munken

Kröna FM-kung på söndag och grejer, ta det bara vackert. Ingen brådska alls, sist vi körde detta spred vi ut det på veckor och månader till och med. Tror vi körde två-tre omgångar per vecka eller nåt sånt. Ta den tid du behöver, kul bara att det blir av men viktigt att du uppdaterar om hur arbetet fortlöper och ställ tekniska frågor så som du gjorde nu.

Tycker helt klart att vi måste göra nåt åt skadorna men förr fanns det en funktion i editorn att tillfriskna spelare och sätta både form och kondition på superb resp 100%. Detta gjorde jag inför varje match och det funkade bra. Hoppas det finns kvar? Ibland blev nån skadad under match men det var en slumpfaktor alla kunde leva med. Vad jag minns som förstörde mest var landslagsuppdrag men det slipper vi ju nu iom den nya draftfunktionen i spelet.

#4 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 10 November 2015 - 19:30

Det var ett tag sen jag lirade FM men då fanns det save-game editor som kunde ändra i en redan befintlig save. Det lär dock finnas kvar om nu inte utvecklarna har utvecklat den officiella editorn så den klarar av det också.

#5 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 10 November 2015 - 20:30

In-gamle editors brukar dröja ett par veckor iaf efter ett spel släppts (eller så brukar det vara med FM Scout)

Behöver jag verkligen in game så mycket då? Allt borde kunna förebyggas i spelets editor

#6 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 10 November 2015 - 21:22

Det märker vi ju annars. Du får la dra igång spelet och kommer det upp någon situation som kräver in game editor får vi lägga spelet på is så länge.

#7 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 13 November 2015 - 22:02

Köpte spelet idag och insåg att min datorsituation är värre än anat. Vi har tre laptops i hushållet varav två är mina. Den ena kopplar inte upp internet av oklar anledning och inte gjort så på länge, så jag använder den enbart för spel såsom FM. Men så upptäckte jag att man alltså måste ha internetuppkoppling (till Steam) för att installera skiten. Min andra dators cd-rom-läsare verkar ha lagt av eftersom den inte registrerar att FM-skivan satts in. Jag tror jag lyckats lösa detta dock om jag nu via Steam kan ladda ner mitt FM från mitt bibliotek där, borde funka.

Så, jag fick köra den på min sambos gamla Mac och det är inte hållbart i längden då den är sjukt segt. Men, jag installerade spelet för att reka lite ändå.

"Draft"-läget såg riktigt lovande ut till en början. Det är alltså inbyggt i spelet att som möjliggör att du får ta över en redan existerande klubb (typ Arsenal) och sedan döpa om den, döpa om arenan och massa jox. Och så då förstås har du möjlighet att helt enkelt ta ut en riktig drömtrupp med något budgettak på 500 mille pund så du kan förmodligen inte ha en anfallsbesättning och truppdjup bestående av Messi, Neymar, Suarez, Ronaldo och Benzema (utan du måste nog välja en två eller tre) om du vill ha en hygglig balans i resten av truppen.

Så långt så bra. Men. Detta gick enbart med ett (1) lag. Jag försökte göra likadant i samma save med ett nytt lag men icke. Så den iden är nu skrotad.

Blir nog gamla hederliga editorn vilket borde funka.

#8 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 16 November 2015 - 13:15

Du kör via editorn? Säg till om du vill ha hjälp med något.

#9 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 18 November 2015 - 09:37

Yes via editorn. Har pluggat b-uppsats, jobbat ocj nu pluggar jag inför omtenta på torsdag. Hoppas kunna börja ett spel till helgen

#10 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 18 November 2015 - 12:30

Tror du kan vara lite väl optimistisk med tiden. Att styra ihop alla lagen och lägga in inställningarna tar ett bra tag.

Eftersom vi är 10 lag så bör du välja en liga med 10 lag i, blir nog enklast så. Det är kul för då blir det fyra möten också och 36 omgångar.

Kroatien, Danmark och Schweiz har nog alla 10 lag i. Välj nån av deras högstaligor för de tar hänsyn och pausar under landslagsuppehåll (den missen kostade oss sist när vi körde andraligan i Nordirland och vi hade matcher när alla spelare var borta på international duty).
  • Ändra namnet på alla lagen i ligan till våra nick.
  • Förslagsvis ändrar du reputation på alla lagen också till att vara helt lika ifall det finns något dolt värde i det där, för säkerhetsskull.
  • Sen är det bara att börja föra över våra valda spelare till respektive klubbar. Sist gjorde jag det så att de var på lån till våra klubbar över säsongen bara och att de flyttade tillbaka till sina klubbar 31 juli. Detta för att slippa massa transferanbud och att spelarna blev griniga. För säkerhetsskull kan det också vara smart att bocka i rutan "retired from national team" eller nåt sånt för att undvika eventuella problem med det.
  • Ändra injury proneness till 1 på alla spelare
Kan säkert vara fler saker jag missat som du kommer på längs vägen. Sen tycker jag det är värt att vänta på en in game editor innan vi börjar spela. Detta för att rensa skador, avstängningar, låg moral och kondition (satte alla på superb moral och 100% fitness inför varje match). Viktigt att det alltid är helt lika förutsättningar.

Som du ser, det är ett hästjobb och det är lite naivt av dig att tro att du blir klar för att dra igång till helgen. Men ta din tid, vi har tålamod och gör lite i taget bara så blir det klart att köra igång så småningom. Ingen press och ingen deadline.

#11 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 26 November 2015 - 23:17

B-uppsats inlämnad. Fy satan vad mörbultad jag är. Helgen kommer nu ägnas åt FM-draften :)

#12 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 26 November 2015 - 23:18

Visa inläggMunken Lorenzo på 26 November 2015 - 23:17 sade:

B-uppsats inlämnad. Fy satan vad mörbultad jag är. Helgen kommer nu ägnas åt FM-draften Postad bild

Vad pluggar du nu?

#13 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 30 November 2015 - 22:38

Hur långt hann du komma Munken?

#14 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 16 December 2015 - 22:19

Munk?

#15 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 18 December 2015 - 17:19

Jaja nu får det räcka för den här gången.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar