Hoppa till innehåll

Kommentatorstråden

• Vänligen logga in för att kunna svara
39 svar till detta ämne

#1 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 16 October 2011 - 00:47

Fan va man stör sig på att vissa kommentatorer tjatar om samma jävla saker match ut och match in. Tänker främst på Anders Fredriksson men på senare tid även den där Niklas Holmgren.

Petter Johansson var oxå irriterande i längden när han kommentaterade Serie A i C+, då tjatade han fasiken bara om sin jävla statisk hela tiden. Eller Henrik Strömblad som hela tiden gormade om Viasats tävlingar och andra matcher på andra kanaler. Vem fan bryr sig? Nu har jag valt att se den här matchen på Fotboll och då skiter jag i om Sport visar nån annan match. :whoco5:

Hussfeldt kan oxå vara rätt så irriterande efter han bytte till TV4. Vafan finns det inte nån vettig kommentator i svensk TV nuförtiden? :cry:

#2 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11155 inlägg
  • Plats:Stockholm

Postad 16 October 2011 - 09:50

Jag stör mig lite på att de är så överengagerade hela tiden. För min del är det helt okej om de håller sig tystare och jag får analysera spelet själv.

Men det är nog också något som TV-bolagen vill. Kommentatorerna ska fylla en funktion och marknadsföra fotbollen och annat i kanalerna.

#3 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg
  • Plats:Westcoast

Postad 16 October 2011 - 11:19

Har länge förordat Christian Olsson på SR en förflyttning till rörlig media och med tanke på den extra usla kvalité som nu är så är det ett galet bra läge för honom att ta över tronen med sina stundtals geniala referat och målande beskrivningar av situationer.

Annars tycker jag Lasse G och Åström på C+ är de som fortfarande håller godkänd klass i tv. . Båda fostrade på SR också men tyvärr kommenterar de inte så frekvent utan agerar oftast studioankare/programledare.

#4 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 16 October 2011 - 12:54

Höll på bli galen på Anders Fredriksson när han kommenterade PL. Har aldrig känt ett sånt hat mot en kommentator, så enormt jobbig var han. Tjatade ständigt om sina sensationer, varje gång ett bottenlag ledde mot ett topplag, eller ens hade oavgjort, så var det en jättesensation. Satt hela matcherna och spekulerade "ja dom ser lite frustrerade ut, tänk om dom förlorar" sjukt jobbig.

#5 Rhett

Rhett

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2461 inlägg
  • Klubb:Hammarby

Postad 16 October 2011 - 12:55

Kan inte på rak arm komma på någon fotbollskommentator som jag tycker om att lyssna på. Sen finns det ju såklart olika grader i helvetet. Viasats Claes Andersson har en röst och dialekt som jag verkligen inte tål att lyssna på. Spelar ingen roll om man är kunnig då, en jobbig röst förstör allt.

Kollar på WBA - Wolves nu, med Pelle Bäckman som kommentator. Kan inte minnas att jag någonsin har stört mig på honom, så han får väl godkänt.

Jarelind hade varit okej om det inte vore för att han är så satans självgod.

#6 Rhett

Rhett

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2461 inlägg
  • Klubb:Hammarby

Postad 16 October 2011 - 13:26

Kan väl tillägga att Daniel Kristiansson är överlägset sämst, alla kategorier. Jobbig röst, överdriver alla situationer och ska alltid försöka vara rolig. Plågsamt att höra denna man kommentera Superettanmatcher. Damallsvenskan med Malin Swedberg på Tyresövallen är precis lagom nivå för honom..

#7 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 16 October 2011 - 14:55

Visa inläggRhett på 16 October 2011 - 12:55 sade:

Viasats Claes Andersson har en röst och dialekt som jag verkligen inte tål att lyssna på. Spelar ingen roll om man är kunnig då, en jobbig röst förstör allt.

Fan Claes glömde jag i mitt inlägg.

Ja, han är en röv.

#8 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 16 October 2011 - 15:20

Trodde bilden av Hussfeldt i Serie A var förvrängd men mannen utger onekligen en känsla av att han får en orgasm varje gång Zlatan gör något (bra).

#9 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 17 October 2011 - 08:41

Holmgren är ju värst iaf, med sitt guttarala vrålande.

#10 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 17 October 2011 - 11:52

Tråden verkar ju behandla lagidrott med fotboll i centrum så försöker att hålla mig inom dom ramarna.

Kristiansson, Jarelind och Pärlskog är sämst. Mönstret TV4...

Åstrand, Staffan Lindeborg och Granqvist är bäst.

Sen gillar jag Hussan... Så skönt engagerad.

I regel är ju SR-nissar bäst. Tennisberg är ju ett geni.... Undantaget är ju han idioten i Sundsvall, minns aldrig hans namn.

#11 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 17 October 2011 - 16:44

Visa inläggGary Guldfot på 17 October 2011 - 11:52 sade:

I regel är ju SR-nissar bäst. Tennisberg är ju ett geni.... Undantaget är ju han idioten i Sundsvall, minns aldrig hans namn.
Christer Jonasson :beer2:

Svårt att inte lägga minnet på honom då han kommenterat fotboll och hockey så länge man kan minnas. Riktigt stolpskott

#12 Mannen från Kivik

Mannen från Kivik

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9223 inlägg
  • Klubb:Newcastle

Postad 17 October 2011 - 20:21

Jonasson är väl mest känd för Ejeborgs stringenta imitation av honom. LÄNK

#13 Ndur

Ndur

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4406 inlägg

Postad 12 February 2012 - 16:00

Helt otroligt att SVT lyckats sätta ihop Staffan Lindeborg och Mikael Renberg som kommentatorer till Oddset Hockey Games. De slår nästan sin egen legendariska bottennotering med Åsa Edlund och Curre Lundmark.

#14 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 12 February 2012 - 16:13

Visa inläggNdur på 12 February 2012 - 16:00 sade:

De slår nästan sin egen legendariska bottennotering med Åsa Edlund och Curre Lundmark.
Haha hade nästan glömt hur dåligt de kunde bli. Fruktansvärda minnen de där.

#15 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 12 February 2012 - 18:39

Hehehe kommenterade exakt samma sak i chatten tidigare. Rehnberg är nog sämst genom tiderna.

#16 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 01 October 2012 - 21:36

Chris Härenstam sår nya rekord i politisk korrekthet när han drar till med "den väldigt sympatiske syrianska tränaren Özcan Melkemichel" lite sådär härligt i förbifarten. Få är så politiskt korrekta som Chris. Minns med lite tragikomisk känsla hans kommentar under sm-finalen i damhockey 07 när AIK vann. Efter 2-0målet drog han till med ett vrål och (ej precist exakt citat) "det här är en modern hockeyklassiker. Det ni ser här är yttersta världsklass, ni som säger att ni inte gillar damhockey, ta en titt! Se och lär!"

#17 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 02 October 2012 - 19:15

Haha, jag är så jävla trött på Chris. Blev en överdos i somras.

#18 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 02 October 2012 - 19:42

Tröttnade rejält på honom under JVM.

#19 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 02 October 2012 - 20:16

Han och Renberg var vidriga. Dom GRÄT ju för fan efter guldmålet.

#20 fylking

fylking

Gnällröven

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4256 inlägg
  • Klubb:MoDo Hockey

Postad 02 October 2012 - 20:24

Ni e då några negativa rövar! Vad fan e det vidriga med att grina efter ett J-VM-guld?

#21 Mannen från Kivik

Mannen från Kivik

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9223 inlägg
  • Klubb:Newcastle

Postad 02 October 2012 - 23:55

För att JVM-guldet är en av de mest övervärderade idrottsprestationerna i vår historia.

#22 fylking

fylking

Gnällröven

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4256 inlägg
  • Klubb:MoDo Hockey

Postad 03 October 2012 - 08:15

Övervärderade? Vi hade inte vunnit på på 31 år och för det andra så är det dagens ungdomar som skördar framgångar. För mig är det nästan större att dessa vinner ett mästerskap än vårt seniorlandslag. Nej upp med hakan för fan! Chris och Mickes referat från finalen är och förblir en klassiker. Dessutom är det oroande att en person från Norrland e så grå och bitter som du Kivik är ibland. Vart är världen på väg?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar