Hoppa till innehåll

Allmänt snack om svensk fotboll

• Vänligen logga in för att kunna svara
1680 svar till detta ämne

#1673 Persler

Persler

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7254 inlägg

Postad 13 September 2015 - 18:06

Haha vafan?!

#1674 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg
  • Klubb:HIF

Postad 13 September 2015 - 21:03

Gnälls en del på stödet idag ifrån folk som inte brukar vara aktiva på läktaren, medan mer välkända sjungande supportrar skyller på att de inte kände sig motiverade. Jag vetifan om risken hade varit så stor att mff skulle knappa in på Göteborg även om vi hade slagit dem, men vad fan. Själv har jag varit rejält missnöjd med läktarutvecklingen ända sedan 2009, men jag hoppas någonstans att dippen som vi haft supportermässigt ska kunna leda till något bättre. Rent logiskt borde vi ha tillräckligt många sjungande vid det här laget för att fylla hela Södra och 37:an, med tanke på hur stort och snabt som utbytet utav aktiva personer har varit under de senaste åren.

Kul förresten att höra om att Imad Khalili samlades med stockholms-HIF:arna för att se HIF-IFK Gbg. Hjärtat verkar finnas kvar i det riktiga HIF.

#1675 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 05 October 2015 - 16:13

Bajen på väg mot en väldigt stor vinst på driften, ser ut att landa på runt 15 miljoner just nu. Skulle utan att veta helt säkert tro att detta är en helt unik siffra på driften i Svensk fotboll. Sällan något lag öht går plus på driften. De flesta storlagen brukar istället ofta göra 10-15 miljoner back på driften, och måste därför sälja spelare för att överleva eller hoppas på framgångar i europa.

Ser otroligt ljust ut för framtiden. Kan vi bara värva rätt spelare så är vi snart ett riktigt topplag igen.

http://www.fotbolldi...handlar-det-om/

#1676 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19218 inlägg
  • Plats:Hong Kong
  • Klubb:DIF

Postad 05 October 2015 - 16:33

Snackas ju om att DIF klarar sig precis trots spelarförsäljningarna ifjol. Det ryktas ju mycket om att man ska göra sig av med ytterliggare tunga löneposter såsom Jesper Arvidsson.

Sen har det ju ryktats om typ en försäljning av Mrabti för att få in ytterliggare med cash. Då skippar jag hellre Nyasha och gör av med spelare såsom Jawo, Arvidsson, Stenman.

#1677 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 05 October 2015 - 16:41

Va? Vill Gårdarna nu göra sig av med Jawo!? Frälsaren från Gefle som fick 5-årskontrakt som 30-åring. Detta avtal som kritiserades av alla utanför Djurgårn. Märkligt.

#1678 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 25 November 2015 - 19:14

Men fan!

Bedrövligt och jävligt illa att Karlsson ska avlida på det där sättet. De lär dock hitta honom nästa vår när isarna smälter om polisen har rätt med sin teori.

#1679 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg

Postad 07 February 2016 - 18:45

Först 3-0 mot Halmstad och sen 3-0 igen mot bajset. Vår försäsong börjar lovande och intervjuerna med bland annat Henke gör att jag känner stort förtroende för att spelartruppen går in med helt rätt inställning och fokus. Det är mycket annat som inte varit bra i klubben på sisone, men rent sportsligt tror jag att HIF kan lyckas sensationellt bra i förhållande till förutsättningarna runt omkring.

#1680 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg

Postad 30 April 2016 - 22:16

Bara 2-1 mot AJK. Detta är skandal-dåligt.

#1681 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg

Postad 11 July 2016 - 01:16

Skandalerna fortsätter. Inget fel egentligen med att målvakten lämnar när vi behöver en slutforcering men att vi bara har en enda spelare som försöker jobba hemåt under en kontring där mål står tomt är ganska signifikativt för arbetsinsatsen mot Elfsborg. Ungefär som att han inte hade kunnat få mandat för att gå upp i anfall och var tvungen att chansa utan att resten av laget var med på det. Lagspelet i HIF är katastrof.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar