Hoppa till innehåll

Chipstråden

• Vänligen logga in för att kunna svara
240 svar till detta ämne

#23 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 17 September 2009 - 12:39

Hon tyckte nog att du var en tråkig och fantasilös person. Vidare gissar jag att folk som köper konstiga smaker försöker ge uttryck åt sin personlighet, men vem bygger sin identitet genom snacks? Håhå jaja.

#24 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10722 inlägg

Postad 17 September 2009 - 14:35

Visa inläggMicke på Sep 17 2009, 13:39 sade:

Hon tyckte nog att du var en tråkig och fantasilös person. Vidare gissar jag att folk som köper konstiga smaker försöker ge uttryck åt sin personlighet, men vem bygger sin identitet genom snacks? Håhå jaja.

Fan vad bra sammanfattat hur jag känner!

#25 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • 11155 inlägg
  • Plats:Stockholm

Postad 17 September 2009 - 14:44

Klassiska chipsorter brukar vara de bästa. Testat vinägerchips (inte jag som köpte ska sägas) och det var riktigt vidrigt.

Ostsmak är nog lite underskattat från min sida, det är något jag skulle kunna köra på oftare. Jag är lite trött på exempelvis sourcream. Lantchips är gott, men för lite chips!

#26 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 17 September 2009 - 15:59

Tacochips är extremt gott, med ost smak. Stora påsar också, men kostar typ 30 spänn. Fruktansvärt gott iaf. Lantchips är också gott men som någon sa väldigt lite i påsarna. Sourcream är ju egentligen skitbra, men man är ganska less och jag kan knappt äta dem utan dipp längre (ranch dipp ska det vara, eller cheese)

någon som hittat de nya chipsen i någon affär ännu? Antar att de kommer senare till Norrland...

#27 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 17 September 2009 - 16:44

Estrella Sweet Chili Chips är lätt godast, därefter Lantchips.

Jag är en sucker för allt kryddigt, tycker grill chips är den absolut tråkigaste chipsen och minst god efter typ Vicknings Chips som inte smakar ett skit för att inte snacka om sån där lättsaltade potatischips. Dill är ganska vidrigt också.

Sourcream är godast av de traditionella sorterna men jag köper aldrig den själv.

Annars är ju Cheeze Ballz grymt gott men det är ju inte chips.

#28 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 17 September 2009 - 17:04

Lantchips är det enda rätta.

#29 Habibi

Habibi

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1943 inlägg
  • Plats:JKPG
  • Klubb:MAN UTD

Postad 17 September 2009 - 17:23

Dom nya lantchipsen, gräddfil och svartpeppar med bearnaisedippen  :blush:

#30 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 17 September 2009 - 18:36

Visa inläggBrane på Sep 17 2009, 17:44 sade:

Jag är en sucker för allt kryddigt, tycker grill chips är den absolut tråkigaste chipsen och minst god efter typ Vicknings Chips som inte smakar ett skit för att inte snacka om sån där lättsaltade potatischips. Dill är ganska vidrigt också.

Oj en livs levande människa som gillar Barbeque chips? Har inte stött på någon sådan tidigare. Kul.

#31 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 17 September 2009 - 18:44

Föresten, finns det eller har det funnits vitlöks chips? Har ju potensial.

#32 Rhett

Rhett

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2461 inlägg
  • Klubb:Hammarby

Postad 17 September 2009 - 18:54

Visa inläggObjektiv på Sep 17 2009, 19:44 sade:

Föresten, finns det eller har det funnits vitlöks chips? Har ju potensial.

Dom enda med vitlök som jag kan komma på är OLW Supreme Fresh Tzatziki - http://www.olw.se/we...d_supremechips5

Ser ruggigt bra ut på pappret, men levde dessvärre inte upp till förväntningarna.

#33 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 17 September 2009 - 19:03

Visa inläggRhett på Sep 17 2009, 19:54 sade:

Ser ruggigt bra ut på pappret, men levde dessvärre inte upp till förväntningarna.
:S

I Spanien har dom dessa "Onduladas" som är goda som fan, men vet inte vad det är för smak. Kan nästan konkurera med grillchips.
Postad bild
Vet inte om Onduladas är smaken eller om det betyder chips.

Stora räfflor är iaf att föredra framför små räfflor.

#34 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 17 September 2009 - 19:08

Visa inläggObjektiv på Sep 17 2009, 19:36 sade:

Oj en livs levande människa som gillar Barbeque chips? Har inte stött på någon sådan tidigare. Kul.

Fyfan du är min totala chipsmotsats, måste vara en generationsfråga. Gubbjävel.

Förresten hade jag inte ens nämnt Barbeque så jag förstår inte varför du tar upp den, men ja jag tycker den är helt okej. Väljer den före Grill alla dar i veckan, men den är ändå ingen favorit på nåt sätt för det.

#35 Steve Nash

Steve Nash

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6524 inlägg
  • Klubb:Juventus.

Postad 17 September 2009 - 19:17

Hehe, Objektiv, chipsmannen? Jag trodde du var seriös med träningen.

#36 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 17 September 2009 - 19:20

Visa inläggSteve Nash på Sep 17 2009, 20:17 sade:

Hehe, Objektiv, chipsmannen? Jag trodde du var seriös med träningen.
Jag är en sucker för salt så pass att jag varit tvungen att kolla upp mina "salt" värden. Saltar på allt.

Om man tränar hårt så får man äta chips, inte annars ;)

#37 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 18 September 2009 - 14:11

Höh.. Krängde en sån där påse idag i affären.

Får hoppas det är värt pengarna.

#38 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 19 September 2009 - 11:51

Gick på Kennerths tips om dipp när jag handlade igår och köpte Ranch-dippen. Tack för tipset, vilken jävla succé! Den ska jag alltid köpa hädanefter. Passar helt perfekt till OLW Sourcream & Sweet Chili.

#39 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • 11155 inlägg

Postad 19 September 2009 - 12:02

Prövade sourcream bea igår. De var goda, kanske att de hade kunnat ha ännu mer beasmak för den kändes inte så mycket tycker jag. Men å andra sidan var det kanske lagom.

#40 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg

Postad 19 September 2009 - 12:09

Smakade först som vanliga sourcream-chips men sen i efterhand så kom den där bea-smaken...

Inte värt 23,50 iaf...

#41 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 19 September 2009 - 12:18

Helt underbar diskussion.

Själv tycker jag OLWs chips tagit sig efter ny olja vid tillagningen, eller vad fan dom nu gjort. Dill är numar so en midsommarnattsdröm.

Annars äter jag mest OLWs Potatisskruvar, alltid gjort kommer alltid göra. Tråkigt nog är det knappt nån annan som gillar skiten.

#42 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg

Postad 19 September 2009 - 12:21

Visa inläggGary Guldfot på Sep 19 2009, 13:18 sade:

Annars äter jag mest OLWs Potatisskruvar, alltid gjort kommer alltid göra. Tråkigt nog är det knappt nån annan som gillar skiten.

Är det dom där de "fettsnåla" "chipsen"..öh skurvar, hjärtan och nått till i silverfärgade förpackningar?

#43 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 19 September 2009 - 12:25

Visa inläggGayikonen på Sep 19 2009, 13:20 sade:

Är det de där silvriga påsarna? De är ju sjukt goda. Riktigt underskattade. Dock lite överprissatta, typ 15 spänn för 150 gram eller något. Det är för dåligt när man kan få 300 gram vanlig sourcream för en selma.
Alltså dom är helt överlägsna. Är dock bara 100g, och kostar numera oftast mellan 13-18 kr. Kan finnas för 10,90 på enstaka dårhus. Hittar du det så köp på dig för prisutvecklingen, har jag kunnat mig se, stiger som en AIKaktie i guldtider.

En nyheter är "mixen", med massa lättsaltade skruvliknande chips där det är en del skruvar med oxå. Här pratar vi 180g för nån krona mer än skrivarna. Men, varning för dessa. Finns speciellt en sort där i som smakar hora. Är dock ett bra alternativ om man inte är lika insnöad på just skrivrna som jag är utan gillar liknande chips lika mkt.

Skiter fullständigt i att dom ör fettsnåla. Haha är inte direkt min stil att bry mig om sådant. Ätit dom hela livet och aldrig tänkt på att det står fettsnåla på påsen. Låt inte detta faktum avskräcka!

#44 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg

Postad 19 September 2009 - 12:38

Visa inläggGary Guldfot på Sep 19 2009, 13:25 sade:

Alltså dom är helt överlägsna. Är dock bara 100g, och kostar numera oftast mellan 13-18 kr. Kan finnas för 10,90 på enstaka dårhus. Hittar du det så köp på dig för prisutvecklingen, har jag kunnat mig se, stiger som en AIKaktie i guldtider.

Såna där brukar Coop sälja två stycken för 25 spänn...

För övrigt är Coop är en jävla fittaffär. Deras priser är helt åt helvetet. T ex en chipssort "Gårds Chips Lättsaltade" kostade väl typ 22 för nån månad sen men nu är priset uppe i över 27 kr.

Hur kan priset gå upp så mycket egentligen? Brist på råvara (borde väl inte vara så svårt att odla potatisjävlar?)? Coop har en fet vinstmarginal?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar