Hoppa till innehåll

Skotråden

• Vänligen logga in för att kunna svara
107 svar till detta ämne

#23 Adebisi

Adebisi

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1458 inlägg
  • Klubb:Parma!

Postad 02 May 2007 - 11:44

Visa inläggMartin Keown på May 2 2007, 03:24 sade:

Tycker det är så löjligt att converse dojjan som funnits så jävla länge blir så megapopulär nu. Förut var det mest punkare och annat drägg som hade dojjan, nu ska alla ha den

Eller hur fan!!! Så jävla fult med det också

Citat

Slash// Dojjorna som du ska beställa var riktigt jävla fula och bögiga. Inte för att jag tror att du bryr dig, men jag måste bara säga det hehe

Hahaha, äntligen någon med bra smak :)

#24 Slash

Slash

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8435 inlägg
  • Plats:Paradise City

Postad 02 May 2007 - 16:13

Största blattarna på forumet som tycker det.. oväntat

#25 Anti Tripeiro

Anti Tripeiro

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8631 inlägg
  • Klubb:MFF, SLB

Postad 02 May 2007 - 16:16

De är ju iaf européer.

#26 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11155 inlägg
  • Plats:Stockholm

Postad 02 May 2007 - 18:27

Jag tycker att Converseskorna är fint på de som passar i dem. Alltså punkare och drägg. Sedan passar det bra på sköna tjejer också om det passar deras klädstil, och då är det snyggt med antingen röda eller vita. Helt klart sexigt på dem det passar! Hade vi inte en tråd med saker som vi tyckte var sexiga förut? Kanske något att få lite aktivitet i igen, rolig tråd!

Till exempel Berga och den kalla mjölken...

#27 Anti Tripeiro

Anti Tripeiro

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8631 inlägg
  • Klubb:MFF, SLB

Postad 02 May 2007 - 23:02

hehe sexigt med converse. Det var fan lite kul tyckte jag.

#28 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19218 inlägg
  • Plats:Hong Kong
  • Klubb:DIF

Postad 03 May 2007 - 11:32

Converse är billiga och bekväma och sitter bra. Att de var heta för 30 år sedan spelar ävl ingen roll. Trender kommer och går.

#29 Adebisi

Adebisi

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1458 inlägg

Postad 03 May 2007 - 12:11

Jag förstår inte det. Folk som alltid säger trender hit och dit.

Om jag tycker att något är skitfult (ex en tröja) så lär jag tycka att den är skitful 20 år senare också. Hur fan kan man ändra åsikt bara sådär? bara för att en "trend" har kommit "tillbaka"?

#30 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • 11155 inlägg

Postad 03 May 2007 - 16:48

Adebisi

Vi lever i en väldigt dynamisk värld idag. Människor fungerar inte så enkelt. Däremot håller jag med dig hur illa det är att så pass många trendshoppar. Det är för det första extremt dåligt för miljön i samhället (köp-släng) och sedan tycker jag även att fler borde kunna lära sig att skapa sin egen stil vid ett tidigt stadium och köpa efter behov istället för trend.  

Å andra sidan måste man förändra sig någon gång. Många kanske gör det lite väl ofta idag. Men skulle du vilja ha på dig typiska 80 eller 90-talskläder idag? De kläderna vi har idag fanns liksom inte då, kanske inte ens något som är likt den stil du har idag.

#31 Andrei Arshavin

Andrei Arshavin

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3065 inlägg
  • Plats:Halmstad
  • Klubb:Arsenal

Postad 03 May 2007 - 18:30

Tycker också det är lamt det här med trender å sånt. Vad e det som bestämmer trender?

Kollar man aftonbladet så ser man den äckliga slynan Sophi Farhman och hennes tränder. "Nu e Svart nagellack och rosa läppstift inne" För killar så ska den smala fula slipsen va ute nu, varför är det så? Alla hade det för 1 år sen och nu ska ingen ha den? Skit som hittas på för att sälja

#32 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 03 May 2007 - 18:36

Visa inläggMartin Keown på May 2 2007, 03:24 sade:

Tycker det är så löjligt att converse dojjan som funnits så jävla länge blir så megapopulär nu. Förut var det mest punkare och annat drägg som hade dojjan, nu ska alla ha den
Slash// Dojjorna som du ska beställa var riktigt jävla fula och bögiga. Inte för att jag tror att du bryr dig, men jag måste bara säga det hehe

Det löjligaste med Converseskor är att många som har dessa (även Cheap Monday) anser att man ska ha en individuell klädstil och inte se likadan ut.

#33 Lina

Lina

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4259 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 03 May 2007 - 18:58

Tycker Converse är sköna eftersom de passar på just alla.

#34 Herr Bög

Herr Bög

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3596 inlägg
  • Klubb:AC Milan

Postad 03 May 2007 - 19:09

Har ett riktigt dilemma på skofronten. Vad i helvete ska man köpa?

#35 Yung Mink

Yung Mink

Chattröven

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4568 inlägg
  • Klubb:Hammarby

Postad 03 May 2007 - 19:21

Adi Dassler...

#36 Adebisi

Adebisi

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1458 inlägg

Postad 03 May 2007 - 19:39

Visa inläggHenning på May 3 2007, 17:48 sade:

Adebisi

Vi lever i en väldigt dynamisk värld idag. Människor fungerar inte så enkelt. Däremot håller jag med dig hur illa det är att så pass många trendshoppar. Det är för det första extremt dåligt för miljön i samhället (köp-släng) och sedan tycker jag även att fler borde kunna lära sig att skapa sin egen stil vid ett tidigt stadium och köpa efter behov istället för trend.  

Å andra sidan måste man förändra sig någon gång. Många kanske gör det lite väl ofta idag. Men skulle du vilja ha på dig typiska 80 eller 90-talskläder idag? De kläderna vi har idag fanns liksom inte då, kanske inte ens något som är likt den stil du har idag.

Självklart inte, men problemet är att dessa trendmänniskor tar på sig saker som de kanske avskydde året innan. Vad kan ha hänt sen dess liksom? Har några kompisar som t.ex för ett år sen aldrig skulle vilja ha på sig sådana skor men som iår har köpt för att "det är inne". Men vad fan, förra året tyckte du de var fula, vad har hänt?

Det stör jag mig på, nu menar jag inte att du eller nån annan ska envisas med att ha samma typ av kläder som när man började bry sig om vilken stil man vill ha, men bara det att folk borde inte svinga så mkt på så kort tid.

#37 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • 11155 inlägg

Postad 03 May 2007 - 20:17

Visa inläggthe bög på May 3 2007, 20:09 sade:

Har ett riktigt dilemma på skofronten. Vad i helvete ska man köpa?

Converse - fuck yeah!

Svårt att ge råd, har ingen aning vad som passar dig. Everything is possible. Men gå inte på att Lacoste, Converse eller Adidas är inne bara, det om något är lågt. Köp det du gillar.  

Min favoritdoja: http://marke.asics-t...SO31282-2-0.jpg

Köpte dem förra året men passade inte o hittade ingen storlek sen som passade mig bra så jag bytte. Man lär väl iofs kunna gå o krångla hos en skomakare eller göra något annat kreativt för att få den att passa, men det orkade jag inte med.

#38 Herr Bög

Herr Bög

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3596 inlägg
  • Klubb:AC Milan

Postad 03 May 2007 - 20:20

Nej, jag har inte tänkt köpa Adidas. Le Coq Sportif känns däremot som en het kandidat, känns lite som det passar mig. Just nu har jag slip-on (heter det så?) Puma, El Rey, vilka är mycket fula och framförallt väldigt utnötta. Vit färg känns däremot lite uttjatat, men är ju faktiskt snyggt.

#39 Yung Mink

Yung Mink

Chattröven

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4568 inlägg
  • Klubb:Hammarby

Postad 03 May 2007 - 20:23

Le Coq Sportif var snyggt innan det började säljas här uppe och innan alla fjortisar började ha det. Adidas är det enda rätta, möjligen Prada om man vill vara lite mer dressad. Ränderna går aldrig ur... Haha.

#40 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19218 inlägg
  • Plats:Hong Kong
  • Klubb:DIF

Postad 04 May 2007 - 17:03

Äh de som har Converse nu var vä linte ens födda senast de var ute i marknaden...

#41 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 04 May 2007 - 17:13

Har inte märkt av någon Converse-trend i år, tycker folk har haft det konstant i massor av år.

#42 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 04 May 2007 - 17:14

Jag också, det har väl hållt på ett jävla tag nu? Känns som det kom tillbaka när Strokes slog igenom vid 2001. Kanske är att det inte kommit till landsbyggden förrän nu?

#43 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • 11155 inlägg

Postad 04 May 2007 - 18:34

Möjligt att det är som Fredrik skriver. Tror det slog igenom rejält för runt 3-4 år sedan och har hållt i sig sedan dess, med en viss stegring. Men det kommer att mattas, det är jag övertygad om, för att sedan komma tillbaka lika starkt i framtiden. Jag sålde dock jävligt mycket Converse förra året. Helt otroligt hur populär den var trots att modellen knappast förnyats. Det är ju inte heller så att det bara folk i åldern 14-25 som köper, utan den finns i juniorstorlekar (även babystorlek) också och är väldigt populär även lägre ned i åldern.

Ett tips för den som har små fötter, tjejer, kan vara att köpa en juniorsko istället. Den kan man få för runt 300-400 kr billigare. I en del skomodeller så kan de gå upp mot storlek 39!

#44 Ndur

Ndur

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4406 inlägg

Postad 05 May 2007 - 13:48

Visa inläggHenning på May 4 2007, 19:34 sade:

Möjligt att det är som Fredrik skriver. Tror det slog igenom rejält för runt 3-4 år sedan och har hållt i sig sedan dess, med en viss stegring. Men det kommer att mattas, det är jag övertygad om, för att sedan komma tillbaka lika starkt i framtiden. Jag sålde dock jävligt mycket Converse förra året. Helt otroligt hur populär den var trots att modellen knappast förnyats. Det är ju inte heller så att det bara folk i åldern 14-25 som köper, utan den finns i juniorstorlekar (även babystorlek) också och är väldigt populär även lägre ned i åldern.

Ett tips för den som har små fötter, tjejer, kan vara att köpa en juniorsko istället. Den kan man få för runt 300-400 kr billigare. I en del skomodeller så kan de gå upp mot storlek 39!

Nu är vi ju inte så många tjejer med skostorlek 39 här på forumet iofs.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar