Hoppa till innehåll

Filmtråden

• Vänligen logga in för att kunna svara
2563 svar till detta ämne

#2553 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19218 inlägg
  • Plats:Hong Kong
  • Klubb:DIF

Postad 05 October 2015 - 18:12

era filmnördar!

SF har någon tävling där man ska lösa någon form av rebus bestående av 3 smileysar som består av en kycklingklubba, en sovande smiley och en döskalle. Vilken film är det?

Tänkte på Sleepy Hollow men vet inte hur kycklingklubban kommer in i bilden. Hmm

#2554 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • 19218 inlägg

Postad 05 October 2015 - 18:13

Ok det var inte roligare än så. Äta sova dö verkar det vara.

#2555 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 30333 inlägg

Postad 05 October 2015 - 18:20

Sleepy Hollow? Hur tänkte du där

#2556 Rocky Dennis

Rocky Dennis

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6343 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 12 November 2015 - 21:42

Sture, kollar du på Shia?

Man blir sugen på att se Even Stevens som pågår nu; han (och övriga publiken) sitter och skrattar oavbrutet efter att inte rört en min på någon av de 24(?) filmerna han sett de senaste tre dagarna.

Jag antar att ni har koll men för dem som missat så ser alltså Shia LaBeouf hela sin katalog i sträck i omvänd kronologisk ordning på en biograf i New York och en kamera riktad mot hans ansikte direktsänder allting.

#2557 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 12 November 2015 - 22:21

Visa inläggRocky Dennis på 16 July 2015 - 13:51 sade:

Nej, men den ska vara kass. Se hellre last days of disco.

Jag såg Barcelona ändå. Några bra scener men rätt dålig överlag faktiskt så undvik den.

Crash såg jag också, trots att Sture varnade mig på Twitter. Den var faktiskt provocerande dålig och det är sällan man blivit så förbannad och besviken efter en film.

Är det värt att se About Time (2013)?

#2558 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 12 November 2015 - 22:26

Någon som har koll på varför han blivit så väldans konstnärlig?

Läste att han deltog i ett konstnärsprojekt där han satt på en stol med förbundna ögon mitt i ett rum. Besökarna fick göra vad dom ville med honom och tydligen ska han blivit våldtagen av en kvinna.

#2559 Sture Stenhög

Sture Stenhög

Twitterröven

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12268 inlägg
  • Klubb:Newcastle

Postad 13 November 2015 - 03:10

Visa inläggRocky Dennis på 12 November 2015 - 21:42 sade:

Sture, kollar du på Shia?

Man blir sugen på att se Even Stevens som pågår nu; han (och övriga publiken) sitter och skrattar oavbrutet efter att inte rört en min på någon av de 24(?) filmerna han sett de senaste tre dagarna.

Jag antar att ni har koll men för dem som missat så ser alltså Shia LaBeouf hela sin katalog i sträck i omvänd kronologisk ordning på en biograf i New York och en kamera riktad mot hans ansikte direktsänder allting.

Nej, inte kollat direktsändningen någonting, men det är onekligen kul att följa alla gifs och liknande som florerar på twitter.

Shia har väl alltid framstått som en riktig idiot, men nu har det ju faktiskt slagit över och blivit underhållande. Älskar verkligen att han gör den här grejen, börjar gilla honom tror jag, det hade jag inte trott för några dagar sen.

Kenta

About TIme är småtrevlig, funkar som tidsfördriv. Stör mig dock på svärmorsdrömmen till huvudperson och det lite småvidriga budskapet.

Huvudpersonen spelas för övrigt av Domhnall Gleeson, han spelar också huvudrollen i Ex Machina (övergång!) som jag såg i helgen. Den ska ni se om ni inte redan har gjort det. Riktigt jävla bra

#2560 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 13 November 2015 - 08:44

Ex machina är fet ja! Alicia Vikander som spelar den andra huvudrollen (övergång!) ska jag förresten försöka se i helgen i The Man from U.N.C.L.E.

Nån som sett den?

#2561 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • 19218 inlägg

Postad 13 November 2015 - 10:14

Uncle har lite Sherlock stuk i sig. Ingen dunderstory men rätt så underhållande.

#2562 Rocky Dennis

Rocky Dennis

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6343 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 13 November 2015 - 10:16

Visa inläggSture Stenhög på 13 November 2015 - 03:10 sade:

Nej, inte kollat direktsändningen någonting, men det är onekligen kul att följa alla gifs och liknande som florerar på twitter.

Shia har väl alltid framstått som en riktig idiot, men nu har det ju faktiskt slagit över och blivit underhållande. Älskar verkligen att han gör den här grejen, börjar gilla honom tror jag, det hade jag inte trott för några dagar sen.

Kenta

Huvudpersonen spelas för övrigt av Domhnall Gleeson, han spelar också huvudrollen i Ex Machina (övergång!) som jag såg i helgen. Den ska ni se om ni inte redan har gjort det. Riktigt jävla bra
Delar helt din syn på Shia.
När man drar till minnes alla ens egna misslyckade filmmaraton (vad säger ni om vhs-cocktailen: Nattbuss 807, The Glimmerman och Drömkåken, t ex) så blir proportionen av det här absurd, och då hade man ändå sina vänner att låta sig distraheras av.

På tal om Domhnall Gleeson så gillade jag inte alls Frank. Tyckte storyn mest var meningslös och att lite för många scener var dåliga/fåniga, och avskydde twitter-inslagen: vill inte se twitter på twitter och ännu mindre i filmer och allra minst som berättarröst.

De har studentrabatt på tisdagar på en oberoende biograf här så brukar gå dit om det går någon engelskspråkig film. Det är ganska skönt när biografen väljer vad du ska se åt dig och oftast har jag ingen koll på filmen innan jag går dit.
Den här veckan såg jag Slow West med Michael Fassbender. En långsam och lakonisk western om en ung skotte som letar efter sin tjej som flytt till USA. En bagatell på 86 minuter med lite naiva inslag men fin och trivsam.
Veckan innan såg jag Life, om när James Dean skulle plåtas av LIFE. Av Anton Corbijn och med Dane DeHaan och Robert Pattinson i ledande roller. Sådär alltså, mycket pga skådespeleriet. James Dean är pluffsig och verkar jävligt oskön (vilket han säkert var också mot de flesta) och Robert Pattinson är så jävla träig och ser så korkad ut som LIFE-fotografen. I en scen har Patz käkat piller och ska leva ut och just det är nog av de sämsta skådisinsatser på bio just nu.

#2563 Sture Stenhög

Sture Stenhög

Twitterröven

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12268 inlägg
  • Klubb:Newcastle

Postad 13 November 2015 - 13:27

Slow West är helt okej. Riktigt imponerande på det visuella planet, men alldeles för skitnödig på det idémässiga

#2564 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 16 November 2015 - 23:06

Stängde av About Time efter 1 timma och 10 minuter. Kändes som hela filmen hade hänt redan, och kunde inte se hur storyn skulle utveckla sig till något intressant. Av snabbspolningen att döma verkar jag inte ha missat mycket. Rätt trist film, även om jag tyckte första 50 minuterna var rätt bra. Men kanske var på fel humör.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar