Hoppa till innehåll

Interstellar (2014)

• Vänligen logga in för att kunna svara
11 svar till detta ämne

#1 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 30333 inlägg

Postad 14 December 2013 - 22:08

Hösten 2014 kommer nästa stora Nolan-projekt och den mannen har en tendens att inte göra folk besvikna. Interstellar ska tydligen utspela sig i en dystopisk framtidsvärld där jordens resurser är förbrukade och mänsklighetens sista hopp står till att hitta nya energikällor och/eller världar, något som ska ske genom att resa i s.k maskhål (vilket enligt teorin ska kunna fungera som genvägar i universum).

Castingen ser bred och bra ut, dessutom med utropstecknet Matthew McConaughey som huvudrollsinnehavare. Intressant.

Ingen officiell trailer är ute ännu, men en teaser finns det allt (säger inte mycket om själva filmen, men förmedlar förhoppningsvis ändå den känsla som filmen avspeglar):

http://www.deadline....r-interstellar/

#2 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 18 May 2014 - 12:38

https://www.youtube....h?v=ZA7DuE8k6BY

Vill inte jinxa något men det ser riktigt intressant ut. Kombon av favoriterna MM och CN kan väl knappast slå fel

#3 Rocky Dennis

Rocky Dennis

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6343 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 18 May 2014 - 15:52

Ska Colin Nutley och Matthew Mcconaughey äntligen göra en film ihop?

#4 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 30 August 2014 - 20:35

Den ser väl ok ut även om jag inte riktigt hänt med hur storyn är utöver vad Munken skriver här i tråden.

#5 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 17 November 2014 - 17:30

Enligt Fredrik Wikingsson topp10 han nånsin sett. Filmen har blivit TOKhyllad, har 9.0 på imdb trots flera hundratusen röster. Ser fram emot att se den på bio!

#6 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 17 November 2014 - 18:32

Vet inte om den är topp-10 för mig men den är väldigt väldigt bra tycker jag.

#7 Sture Stenhög

Sture Stenhög

Twitterröven

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12268 inlägg
  • Klubb:Newcastle

Postad 17 November 2014 - 20:58

Visa inläggbLyGE_kEntA på 17 November 2014 - 17:30 sade:

Enligt Fredrik Wikingsson topp10 han nånsin sett. Filmen har blivit TOKhyllad, har 9.0 på imdb trots flera hundratusen röster. Ser fram emot att se den på bio!

Tokhyllad är väl ändå att ta i? Imdb känns som en ganska dålig värdemätare i det här fallet då ingen i filmvärlden har så fanatiska fans som Nolan och det är ju de som går och ser filmen först. Många satte nog en tia utan att ens ha sett den. 74% på RT känns som en relevantare siffra, det är ju fortfarande hyfsat högt, men gör den ändå till Nolans sämst recenserade film

#8 Mannen från Kivik

Mannen från Kivik

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9223 inlägg
  • Klubb:Newcastle

Postad 17 November 2014 - 21:45

Imdb är knappt att lite på när det gäller nya filmer, tyvärr. Kritiker.se däremot brukar vara mer balanserad och där har den lite blygsamma 3,7. Klassfilmer som Boyhood och Her ligger på 4,5 respektive 4,0.

http://kritiker.se/film/interstellar/

#9 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 17 November 2014 - 21:50

Jo jag är medveten om att imdb (speciellt när filmen är ny) inte har så stort värde men alla recensioner jag läst har varit bra. Alla som jag sett skriva om den har varit lyriska. F.W topp10 åsikt satte sig hårt också.

#10 Musse

Musse

Sällsynt

• Medlem
  • PipPip
  • 201 inlägg

Postad 17 November 2014 - 23:30

Filmen är en vattendelare skulle jag vilja påstå. Antingen köper man budskapet - och då är den väldigt härlig - eller så ogillar man det och då blir nog folk lite besvikna.

Det som däremot är häftigt med filmen oavsett är dess förmåga att förena sci och fi på ett trovärdigt sätt. Filmen grundas i mestadels korrekt vetenskap och sedan övergå i mer spekulativa vetenskapliga teorier där man tänjer på trovärdigheten, vilket är också meningen med just fi-delen.

Gillar man vetenskap så förmedlar och visualiserar filmen just dessa gobitar på ett sätt jag aldrig tidigare sett och jag tror att det är det som Wikingsson gillar, men jag tror att han vill att det ska vara en topp 10 mer än att flmen är det rent filmtekniskt. Så nej: filmen är inte topp 10 genom tiderna och det tror jag kommer sjunka in hos Wikingsson så småningom också, när euforin lagt sig.

#11 Tony Adams

Tony Adams

Draftröven 2015

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg
  • Klubb:Arsenal

Postad 18 November 2014 - 06:36

Tyckte den var bra och underhållande. Vissa delar är dock bara för dåliga för att det ska kunna bli bli en riktigt bra film. En del logiska luckor fick i alla fall mig att tänja lite för hårt på vad jag släppte igenom som trovärdigt.

3/5.

#12 Rocky Dennis

Rocky Dennis

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6343 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 03 December 2014 - 01:32

Ledsen (för min egen skull, hade nog kunnat vara en lyckligare människa annars) men jag kan inte beröras av såna här filmer. Har alltid problem med storslagenhet i filmer då det känns som om det för ofta är det som bär scenerna istället för innehållet (det är också förklaringen till att jag inte riktigt gillat någon Nolan-film sedan Memento); extra besvärad blir jag när det dyker upp rent effektsökande scener. Det här är inget skräckexempel på en film som hemfaller åt effektsökeri men det finns en del såna inslag.
Plus ska filmen ha för att jag inte ens var nära på att somna en enda gång på nästan tre timmar och nog kan den vara värd att se för en frekvent biobesökare men för en mer sparsam biobesökare finns det bättre grejer att se.

T ex En duva satt på en gren och funderade på tillvaron, föredrar Du levande i trilogin men fortfarande något så behagligt som en underhållande film i ett makligt tempo. Gillar många av scenerna men de jag är minst road av är de med skämtartikelförsäljarna vilka är de mest återkommande.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar