Hoppa till innehåll

VM-Månaden 2013

Alpina-VM Längdskidor Skidskytte

• Vänligen logga in för att kunna svara
37 svar till detta ämne

#1 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 05 February 2013 - 15:20

Usch fyfan tråkig start på VM. Vonn drog nyss knät totalt i Super G:n.

Ganska ointressant dag sett ur svenska ögon. Även om Jessica gör ett okey åk så har hon ju inget med toppen att göra. Det blir bättre andra delen på VM när fartgrenarna är körda.

#2 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg
  • Plats:Westcoast

Postad 13 February 2013 - 08:33

<Tråd delad>

Skönt klipp för er som missade lagtävlingen igår.
http://www.svt.se/sp...and-gick-vidare

För övrigt en riktig mesig insats av Sverige i finalen men vilket jävla ös de var i tävlingen.

#3 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 13 February 2013 - 09:31

Sett utifrån tycker jag nog att valet av Hargin inte var helt solklart. Byggis har ju en enorm högstanivå men eftersom han är så förbannat osäker kanske det var bättre med ett mer safe val. Hur som så tror jag inte att vi fått än ädlare medalj med det bytet så blev bra som det blev.

#4 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11155 inlägg
  • Plats:Stockholm

Postad 15 February 2013 - 21:38

Gary, så säger du bara för att Hargin är djurgårdare ;)

Det ligger väl lite i det i och för sig men som sagt tror inte det hade kunnat bli bättre. Eller det var Maria PH som gjorde ett misstag vilket jag tror förstörde för hela laget. Det hade blivit mindre press om hon vunnit helt klart.

Kul med Lindström igår!  

Den här helgen kan bli rolig i slalom. Det är åtminstone tre som har hyfsade medaljchanser och fem som jag ser har potential att ta medalj. Myhrer, Hansdotter, PH, Byggmark och Hargin i den ordningen.

Inte långt kvar till längdskidorna nu heller, synd att man inte är ledig.

#5 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 16 February 2013 - 11:02

Den här fantastiska vintersportsdagen börjar onekligen på bästa möjliga sätt. Värkdsklass.

#6 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 19 February 2013 - 07:42

Måste säga att de var en magisk sista helg på Alpina VM och skoj att Hansdotter fick sin medalj även om ett silver känts mer rätt. Hon är verkligen en gedigen svensk idrottare som alla bara måste älska.
Shiffrin 17 år måste man också beundra. Undra hur hon skall hantera pressen under nästa säsong med OS?

Nu gäller det att ladda om och förbereda sig på ännu mer norsk slakt av världseliten vintersport. Hur fan ska detta sluta i år?

#7 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 19 February 2013 - 14:10

Måtte vi börja frälsa på torsdag. Norges framgångar tär på mig, det känns i hjärtat. Förhoppnignsvis har Olsson prickat in formen nu och bara Hellner hinner bli 100 också så är herrlaget bra. Damlaget är ju sorgebarnet, men kanske kan bli ett genombrott av Wikén.

Hansdotter, förjävligt att det inte blir en ädlare medalj. Samtidigt så är nästa års OS viktigare men tror verkligen att hon behöver några segrar fram till dess för att riktigt tro på det själv.

#8 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 19 February 2013 - 14:14

Hoppas Northug vinner och alla svenskar floppar.

#9 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 19 February 2013 - 17:00

Visa inläggbLyGE_kEntA på 19 February 2013 - 14:14 skrev:

Hoppas Northug vinner och alla svenskar floppar.

Varför bor du i Sverige då?

#10 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • 20109 inlägg

Postad 19 February 2013 - 17:10

Trött på hypen, talanglösa sporter. Fattar inte hur så många kan intressera sig för det. Man kan liksom vara sämst på gympan i sin klass men ändå bli skidproffs, helt ologiskt enligt min filosofi vad gäller idrottsstjärna. Northug gillar jag bara för att han är skön, kul också att han kan ligga bakom och slöa ett helt lopp för att sedan dra om på slutet och alla gnäller. Sjukt kul.

#11 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 19 February 2013 - 19:08

Den här diskussionen hade vi för ngt år sen.

Orkar den här gången inte mer än att konstatera att du är dum i huvudet.

#12 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • 20109 inlägg

Postad 21 February 2013 - 15:03

Aftonbladets fråga idag: "vad var bäst, Ingemarsdotters silver eller Northugs guldmiss?" snacka om patetiskt jävla lillebrorskomplex-fråga. Satan vad förbannad jag blir. Därför vill jag att han ska vinna allt.

#13 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 21 February 2013 - 16:06

Vem bryr sig om sånt?

Trist att inte Jönssons lopp räckte till men har svårt att se vad han kunde göra annorlunda. Han försökte med tycket på rätt ställe och ett par meter till så hade det blivit betydligt svårare för Kriukov och Northug att täppa igen luckan. Men vill stakning som dessa två herrar bjöd på efter detta. Riktig klasskillnad faktiskt!

Som svensk får vi nöjda över att vi inte fick en norsk dubbel första dagen. Det hade vart bedrövligt tungt och samtidigt glädjer vi oss åt  Ida och Stinas fina insatser i finalen. En medalj om dagen så kan man ta rät mycket norsk överlägsenhet.

Gött att det är igång Postad bild

#14 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 21 February 2013 - 17:44

Synd alltså. Emils facit vid stora mästerskap är faktiskt riktigt bedrövligt. Bara hoppas att fristilen på söndag kan ge ädel medalj och att det stärker inför OS.

Damernas dag var ju en riktig framgång. Dom har faktiskt haft ganska bra medaljutdelning på senare år med tanke på att vi inte har specielt många fina världscupsresultat.

#15 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 24 February 2013 - 13:03

4 helgjutna insatser räcker bara till två silver idag. Känns lite surt framförallt på herrsidan när nu Northug var borta så var det upplagt för svenskt guld. Hellner hade behövt en större lucka inför sista och om det inte hade vart för underlaget tror jag han hade fixat detta. Emil taktsikt fulländad och inget att anmärka på.

Damfinalen var fantastiskt underhållande med Diggins tappade stav och ändå lyckas hon dra ifrån. Tänk om Kalla hade haft bättre position där. då kanske de hade varit spännande fram till sista upploppet där Ida blivit frånåkt av omöjliga Randall

Gårdagen behöver väl knappast recenseras, nattens mardrömmar visade fyra norskor på rad i spåren. Så galet överlägsna

#16 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 24 February 2013 - 13:07

Skönt med Norge, surt med silver, skönt med medaljer.

#17 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • 20109 inlägg

Postad 26 February 2013 - 16:53

http://www.aftonblad...icle16312072.ab

Laul for president.

#18 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 26 February 2013 - 17:23

Gött Gais skrivet!

#19 Joche

Joche

Utomjordisk

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11155 inlägg
  • Plats:Stockholm

Postad 26 February 2013 - 20:58

Enkelt men ändå väldigt bra skrivet. Allt är träffsäkert, särskilt rubriken "Allt började med Lisa Nordén" som jag verkligen håller med om. Jag kan inte förstå hur hon och även media kunde vara så förbannat nöjda över det där silvret, som ju lika gärna kunde ha varit guld om hon börjat spurta lite tidigare.

Jag tycker varken att man ska kalla det fiasko om någon slutar tvåa-trea eller hylla dem. Det beror såklart på vem det är och förväntningarna innan men konkurrensen är ofta bra och om svensken är ett medaljhopp innan och har chans på guld kan man säga att det var bra att ta medalj men inte ta till superlativen. För jag kan inte säga att jag brydde mig så mycket när det bara blivit silver och brons. Men det är väldigt stora skillnader, om någon helt otippad tar medalj är det stort men inte när Hellner, Jönsson, Kalla, Ingemarsdotter, Hansdotter, Lindström, Myhrer och så vidare tar det.

Imorgon funderar jag på att ta långlunch liksom på fredag. Om det finns möjlighet att det kan gå försöker jag anpassa mina jobbtider efter Skid-VM. Undrar hur det ska gå när det blir OS nästa år.

#20 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 27 February 2013 - 11:23

Själv har jag gjort bort mig och har jobb 13-1330. Mitt i...

#21 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 27 February 2013 - 11:51

Givet att det bli "flextid" även idag. Skidor ses bäst mitt på dagen. Grymt laddad inför dagens lopp precis som igår! Skoj att de åtminstone blev lite intern norsk kamp och Johaug förtjänar verkligen att stå högst upp lite oftare.

Vad gäller Laul så kan ha gå och dra en läderkula över sig. Speciellt när han inte förstår att Hansdotters brons var en positiv överraskning. Första gången tjejen står som sista åkare i andra åket på ett stort mästerskap kan ingen kräva att tjejen skall fixa guldet. Lika dumt som han skulle såga alla fotbollslag som förlorar en match trots att man leder i halvtid. Det var en del säkerhetsåk i första men det fattar väl inte Laul.

Visst blir man trött på den svenska  losermentaliteten ibland när utövarna själva firar silver och brons som ett guld men att inte media och andra skall få uppmärksamma medaljer vid mästerskap känns fel.
Nordén har jag skrivit om tidigare och där jag enig med de flesta. Hennes hyllningar på idrottsgalan var så jävla patetiska.

#22 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 27 February 2013 - 14:12

Synd att det inte räcker hela vägen, men ett silver är ändå bra. Hellners formtopp har totalt uteblivit men helvetans vad jag ser fram mot herrstafetten. Kan bli en riktig fest.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar