Hoppa till innehåll

Allmänt snack om Elitserien

• Vänligen logga in för att kunna svara
155 svar till detta ämne

#1 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10350 inlägg

Postad 22 September 2009 - 12:30

Linköping har gjort en ny låt för i år. Lite finare lite bättre heter den och är bonnig så det förslår:

http://www.myspace.c...opingshockeykor

Skönt att man dessutom har mycket verklighetsförankring med att man vinner guld och andra har ekonomisk skuld. Kasta sten i glashus är ett milt uttryck i det här fallet.

#2 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg
  • Plats:Westcoast

Postad 24 November 2009 - 22:36

Powerbreak!
Spännande nymodighet  <_<

#3 Jarmo

Jarmo

Utomjordisk

• Avstängd
  • 10639 inlägg

Postad 30 November 2009 - 02:19

ES har svalnat lite senaste 2½ åren. Eller lite uppryckning sen nya säsongen startade igång.

#4 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 14 January 2010 - 08:27

Sitter och kollar lite statistik från Elitserien och noterade att Krüger och Josefson endast varit inne på fem baklängesmål (boxplay inte inkluderat). Deras defensiva skills är rätt okej om man säger så. Det är för övrigt dom och Nichlas Torp (8) som har under 10 insläppta mål (räknar endast spelare som har över 30 matcher spelade). Riktigt imponerande.

Andreas Holmqvist har bäst +/- i hela Elitserien, vem hade kunnat tro det inför säsongen? Snacka om att Hardy är ett geni.

#5 Ndur

Ndur

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4406 inlägg

Postad 23 February 2010 - 18:43

Det har kommit en del i skymundan med tanke på OS men givetvis oerhört tungt att Zacke gick och bröt foten i Säfsen. Nu har han visserligen inte varit så bra som jag hoppades inför säsongen (inte ens i närheten, faktiskt)men utgör ändå en viktig del i framförallt PP. Dessutom är han ende högerskjutande forwarden i truppen.

Extra surt med skadan är det nu när Musse är på väg tillbaka efter sitt ryggskott och vi därmed skulle vara redo att gå tillbaka till våra två PP-formationer med tjeckerna + Jämtin i ena och Zacke-Mårtensson-Håkansson i den andra vilket funkade riktigt bra innan Håkanssons skada och gjorde oss mycket svårare att försvara sig emot än senare mtp att vi då hade två vassa PP-formationer i stället för en som det varit senare (även om den verkligen varit sylvass).

Tror inte att det är kört med guldet eller så bara för det här men det gör ju vårt utgångsläge sämre iaf.

Det enda man kan hoppas på är väl att detta gör att Zacke stannar i LHC även nästa säsong och tar ytterligare ett kliv i utvecklingen då.

#6 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 24 February 2010 - 16:40

Tunga avbräck i OS för MoDo och Färjestad. Skröder borta resten av säsongen och nu Bartecko som enligt de första uppgifterna ska missa resten av säsongen.

Vi får däremot tillbaka Ottosson, Tjärnqvist och Krüger efter längre (de två sistnämnda) skadefrånvaro.

#7 Ndur

Ndur

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4406 inlägg

Postad 24 February 2010 - 17:27

Visa inläggUno Baader Meinhof på 24 February 2010 - 16:40 sade:

Tunga avbräck i OS för MoDo och Färjestad. Skröder borta resten av säsongen och nu Bartecko som enligt de första uppgifterna ska missa resten av säsongen.

Vi får däremot tillbaka Ottosson, Tjärnqvist och Krüger efter längre (de två sistnämnda) skadefrånvaro.

Skröder sa dock under Slovakien - Norge att han trodde att säsongen inte var över för hans del. Han hade tydligen redan gått på is igen, även om han fortfarande hade ont när han åkte skridsko.

Ang. Bartecko har jag inte läst några rapporter men som det verkade på Chris Härenstams rapport under sändningen så var det väl en allvarlig hjärnskakning vilket borde innebära att han är tillbaka innan slutspelet?

#8 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 26 February 2010 - 12:25

http://www.aftonblad...ticle6684821.ab

Lener lämnar LHC efter slutspelet.

Ndur!

Kommentarer om det?

Sen är det väl kört att behålla Hlavac och Hlinka när Lener drar?

#9 Ndur

Ndur

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4406 inlägg

Postad 26 February 2010 - 14:29

Det var väldigt väntat att Lener skulle få lämna. Jag tror aldrig det varit så massiv kritik mot en tränare i LHC förut. Just misslyckandet i slutspelet hade självklart sin del i det hela men på det sätt Lener valt att spela de här två säsongerna har otroligt många varit missnöjda med. På hemmaplan ska LHC inte syssla med kontringshockey utan offensiv hockey med mycket puckinnehav i offensiv zon.

Förmodligen blir det Särkijärvi som ersätter, han var ju nummer två efter Lener för två år sedan och verkar fortfarande vara intresserad då han ju inte förlängde med SAIK.

Ang. Hlavac och Hlinka tror jag inte att deras framtid i LHC är avhängig Lener. Som jag förstått det trivs båda väldigt bra i både staden och laget och om LHC bara kan komma upp med ett rimligt kontraktsförslag tror jag att båda förlänger. Men samtidigt kan man ju aldrig vara säker. Har ryktats om att Frölunda är beredda att betala en hel del för Hlavac och även om jag inte tror att han skulle vilja byte för lite mer pengar så kan man inte ta något för givet.

#10 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg

Postad 27 February 2010 - 18:18

Visa inläggNdur på 26 February 2010 - 14:29 sade:

Förmodligen blir det Särkijärvi som ersätter, han var ju nummer två efter Lener för två år sedan och verkar fortfarande vara intresserad då han ju inte förlängde med SAIK.

http://www.aftonblad...ticle6692192.ab

Enligt AB så är det klart.

#11 Doktor

Doktor

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4855 inlägg

Postad 03 March 2010 - 08:13

Nu såg jag inte matchen, men.. Det här måste ta mig fan vara århundradets lågvattenmärke av Ledin:

http://www.aftonblad...ticle6709659.ab

Han gör alltså kycklinghånet efter att ha fightats med nån jävla juniorhjälm. Och den jäveln har vi på femårskontrakt!

#12 Habibi

Habibi

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1943 inlägg
  • Plats:JKPG
  • Klubb:MAN UTD

Postad 03 March 2010 - 08:49

Han vill ju bara försöka tända till laget. Kommer ju åka ut redan i kvarten så som dom spelar.

#13 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 03 March 2010 - 19:47

Ledin lär inte besöka Göteborg utan ordenligt personskydd efter gårdagens match. Vansinnigt fegt tilltag och obegripligt att straffet blev en match vardera. Pettersson var ju helt chanslös, försöka slå mot en gallerhjälm ger ju mer skador på honom själv än Ledin. Förstår inte att ES har "Instigator penalty" som i NHL.

#14 Jarmo

Jarmo

Utomjordisk

• Avstängd
  • 10639 inlägg

Postad 02 April 2010 - 20:14

Vilken minimum kapacitet behövs det i Elitserien? Minns att Mora fick ha 4500 under 5 sista åren i Elitserien och jag antar att det är kapaciteten för att få spela i högsta serien?

#15 Camb

Camb

Administratör

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2539 inlägg

Postad 03 April 2010 - 10:28

Visa inläggGaz på 02 April 2010 - 20:14 sade:

Vilken minimum kapacitet behövs det i Elitserien? Minns att Mora fick ha 4500 under 5 sista åren i Elitserien och jag antar att det är kapaciteten för att få spela i högsta serien?

5000, varav minst 3000 sittplatser

#16 Ndur

Ndur

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4406 inlägg

Postad 03 April 2010 - 12:56

Visa inläggCamb på 03 April 2010 - 10:28 sade:

5000, varav minst 3000 sittplatser

Är det en ändring som gjorts nyligen? Stångebro ishall tog bara in 4500 åskådare, men vi kanske fick dispens precis som Mora...

#17 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 27 April 2010 - 07:57

Tycker att det här var riktigt underhållande läsning om läktarkultur i Sverige:

http://www.hockeysve...ails=1#comments

#18 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 27 April 2010 - 08:03

En tydlig skillnad som man kan märka mellan Djurgårdspubliken i finalserien och, ja, alla andra hockeypubliker i det här landet, var att nästan alla verkade stå upp under matcherna, trots att ståplats i sig inte existerar, vare sig på Globen eller Hovet. Redan där har vi ju en stor varningsklocka. Stå upp då man kan välja att sitta, är ju inte rationellt

:DPostad bildPostad bild

#19 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 27 April 2010 - 10:09

Trodde det var din åsikt först Fredrik, och var på väg att såga dig.

#20 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 27 April 2010 - 10:11

Haha, då känner man inte mig bra direkt. Har fan stått på ståplats ca 15 år och mitt 20-åriga supporterliv.

#21 Jarmo

Jarmo

Utomjordisk

• Avstängd
  • 10639 inlägg

Postad 30 April 2010 - 03:22

I ärlighetens namn tycker jag Elitserien ska utöka lagen till 14 lag. Leksand och det fjärde laget i kvalet(Almtuna,  Rögle?) ska upp och 4 o 5 i kvalet till hockeyAllsvenskan ska upp en division. GÅr inte bli bättre. Håller på både Luleå och Steelers. Japp, Luleå känslorna har kommit tillbaka. Har en feeling att Luleå kommer nå en slutspelsplats med kanske Niklas Wallin som främsta värvningen på backsidan. Från NHL. Hans kontrakt med San José går ut i år.

#22 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • 42788 inlägg

Postad 04 May 2010 - 21:35

Enligt Tomas Ros på AB så har Johan Holmqvist en månadslön på 370 000 kr! Vafan?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar