Hoppa till innehåll

Dagens tipp

• Vänligen logga in för att kunna svara
1483 svar till detta ämne

#1 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 00:36

Jag tänkte dra igång en tråd om spelande, med bas i engelska ligan med kommentarer till spelet, därför anser jag att det är mest intressant om tråden ligger i brittforumet å inte i övrigt eller vart fan det hör hemma egentligen.

Överlag är jag ganska kass på betting, främst pga två anledningar.

1. Jag kan inte låta bli att tippa med hjärtat litegrann (detta visar sig ofta i att jag tenderar att tippa på Manu, Chelsea, Real Madrid osv när chansen av dom kanske inte vinner är större än jag vill erkänna). Saken e den att jag tycker det är roligare att dom tappar poäng än attt jag spelar bort några hundralappar. Väldigt kasst av mig och folk idiotförklarar mig år ut och år in av anledningen, helt berättigat också, men jag kan inte låta bli.

2. Mål med spelande. Jag har egentligen aldrig elller väldigt sällan ett mål med mitt spelande, jag tror egentligen inte att jag kommer gå plus i längden och bryr mig heller inte hur det går, eller inte nog mycket iaf.

Jag tror man behöver ett mål, jag tror det är lättare att fokusera då.

En gång spelade jag upp mig från 200 kr till 18200, det var trevligt men snart var jag nere i 10000 igen.

Gång efter annan får jag det bevisat för mig att betting inte är något för mig, men jag lär mig inget, jag spelar igen.

Nu tänker jag börja spela igen, det är en passande helg för det. Har dock inget mål än, men kanske borde man sätta fem siffrigt som ett mål, det är uppnåligt och samtidigt omöjligt.

Jag brukar i regel dra in 2-400 kr på nått konto och se hur det går. Överlag tippar jag fegt och sällan över 3 i odds, storlagen i England är det som vanligtvis får mina tipps, tillsammans me deras motsvarigheter i övriga högt rankade ligor i europa.

Jag spelar sällan mer än fyrlingar, och ganska sällan det med.

Jag är intresserad av era tips å tankar.

Inför helgen har jag inte kollar oddsen så noga men är inne på Manu, Cfc, Tottenham och kanske Pool.

Arsenal får pisk det vet jag, Cfc vinner, Tottenham likaså, Hur brukar Pool gå mot bolton, har för mig att dom har lätt för dom? Fredde?

Imorrn innan matcherna börjar ska jag försöka redovisa spelen, blir lite mer intressant så. Nu hoppas jag fler kommer slänga upp sina spel här så vi tillsammans kan skratta åt våra misslyckande.

Gå och lägg dig Diexel

#2 Jarmo

Jarmo

Utomjordisk

• Avstängd
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10639 inlägg

Postad 29 August 2009 - 02:54

Två oddset lappar. Den ena en femling och den andra en sexling.

Har ettor på Bolton och Spurs i ena lappen och ettor på Chelsea och Spurs på den andra sexlingen. Har satsat 30 kr på bägge.

5,40 i odds på Boltonseger. Det innebär 670 kr i vinst vid vinst.

Real, X i Milanoderbyt, Lyon är övriga matcher.

Och på Chelsea/Spurs, Leverkusen, Stuttgart, B.München och X mellan AIK-Trelleborg=340 kr.

Blir det vinst eller?!?!

#3 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 04:22

nej jarmo, för många matcher

#4 Rhett

Rhett

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2461 inlägg
  • Plats:Stockholm
  • Klubb:Hammarby

Postad 29 August 2009 - 09:06

Angående Bolton - Pool..

Premier League 2008/2009
2008-12-26 Liverpool - Bolton   3-0
2008-11-15 Bolton - Liverpool 0-2

Premier League 2007/2008
2008-03-02   Bolton - Liverpool 1-3
2007-12-02   Liverpool - Bolton 4-0

Premier League 2006/2007
2007-01-01   Liverpool - Bolton 3-0
2006-09-30   Bolton - Liverpool 2-0

Premier League 2005/2006
2006-04-09 Liverpool - Bolton 1-0
2006-01-02 Bolton - Liverpool 2-2

Premier League 2004/2005
2005-04-02   Liverpool - Bolton 1-0
2004-08-29   Bolton - Liverpool 1-0

Tveksamt om 1.55 på Liverpool (Expekt) är spelvärt.

#5 Rhett

Rhett

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2461 inlägg

Postad 29 August 2009 - 09:41

Självklart har spelbolagen bättre koll på t.ex. Bolton - Liverpool än dom har på IFK Falköping FF - Tomtens IF (ja, dom heter faktiskt så) i Div 4 Norra Västergötland.

För många av oss är betting inte bara en inkomstkälla (alt. donering till spelbolag), utan det är ett jävligt kul tidsfördriv också.
Men hur mycket nöje får man ut av att lira på Tomtarna från Västergötland, då man inte ens kan följa matchen?
Förmodligen inte allt för mycket.

Då tar jag hellre en match som Chelsea - Burnley och letar fram troliga scenarion till marknadens halvt nedpressade odds istället. Överodds hittar man som sagt extremt sällan i PL, men man kan ändå spela på ett par objekt per omgång så länge man har alla hästar i stallet och har förmågan att vara lite smart selektiv.

Idag har jag valt ett sådant spel där jag skiter i att oddset inte är det allra bästa, för det är fortfarande inte så pass dåligt att man MÅSTE avstå från det.

Således blir det, till att börja med;

Chelsea - Burnley, bortalaget gör mål - Nej
Odds: 1.63

#6 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 10:59

Har en polare som uteslutet tippar på storlagen, gått över 200 000 plus på 4 år typ.

Har lagt mitt första spel

Chelsea, Tottenham, Bolton å Manu segrar.

insats 250 pistoler, odds 5,0... eller 4,96 eller nått...

Behöver väl knappast motiveras, Chelsea å Tottenham e spikar så det sjunger om det. Pool har helt enkelt inte råd att torska även om jag egentligen inte gillar spela 2or. Arsenal kan givetvis få med sig en pinne från Old Trafford, men man kan få styrk rätt lätt också. Vermalen lfår ge fan i att stötbryta idag tror jag..

#7 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 11:35

Nej det finns det inte, men jag kan lova dig att det är i underkant, det kanske är 300 000 tom. då över kanske 5-6 år.

Men visst han har haft svackor då han varit så låg att det knappt gåt att prata me honom

#8 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 14:26

77:e minuten, Chelsea leder me 3-0, nu kan man säga att jag har en trippel me 5 gånger pengarna, eller en dubbel då judarna kommer köra över Birmingham, det tar sig

#9 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 29 August 2009 - 15:25

Känner en jävel som spela oxå på storlagen med låga odds men då jävlar läggar han in runt 10k eller mer och den karln har vunnit en hel del...

Han betalar t ex årshyra, den jäveln.

#10 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 15:57

får tacka glenn, bra försvar bååååålton

#11 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 16:55

tippet lever tack vare en jävla flyt, judarna sparkade in ett efter ett obergipligt spel av deras förre Carr, phil neville all over.

#12 Rhett

Rhett

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2461 inlägg

Postad 29 August 2009 - 19:16

Grattis Stanceman! Klen tröst kanske.

Ibland har man marginalerna med sig.

#13 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 29 August 2009 - 21:49

jepp hade flyt i tre matcher..

på kontot efter dagen 1300, från 300...

vi får se hur långt det bär...

#14 Jarmo

Jarmo

Utomjordisk

• Avstängd
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10639 inlägg

Postad 30 August 2009 - 04:57

Och min största vinst på spel är 1700 kr. På Stryktipset. 12 rätt i feb/mars 2008. Alltid något.

#15 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 30 August 2009 - 12:16

Nån som har nått bra drag för dagen?

#16 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 30 August 2009 - 13:06

kom igen nu för fan

#17 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 30 August 2009 - 13:34

Blir inga större insatser, känner inte att nått spel tilltalar mig, men snickrade ihop det här nu, chans att det går in ser jag mer eller mindre som en omöjlighet, men det e det värt för jag ska sitta i soffan hela dagen så det förhöjer spänningen.

Gjorde två spel:

hambög, barca vinna me 2 mål å everton. odds nått över 3, insats 200

sen la ja nått skitspel här:

100 kr på nått trippelsystem, minns inte riktigt, men fiorentina å ajax va med

#18 Svenne

Svenne

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 5294 inlägg

Postad 30 August 2009 - 14:35

Vi har börjat betta på jobbet inför denna helgen. Är 11 pers som lägger en hundring varje vecka.
Den hundralappen räcker till en stryktipskupong med 10 halvor. En bomben med rejäla garderingar och ett V75 spel.

Stryktipset gick jävligt bra. Var ganska många mål som plingade in sista minutrarna så det var osäkert. Vi hade  1-2.a på Sheffield Utd-West Brom. I just den matchen kvitterar hemmalaget på straff i 88.e. Rövigt då vi annars hade haft 13 rätt.

I bomben satte vi gnaget o spurs. Men bommade på Man U's och Pool's resultat. Hästarna gav 5 rätt. Ingen utdelning.

#19 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 30 August 2009 - 16:22

dagens tipp kan ta sig, finns inte en chans att röveverton gör 2, fan också

#20 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 30 August 2009 - 16:22

ha så gör dom ett, ett till nu då bögar, vart e gayen?

#21 Stance

Stance

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8979 inlägg

Postad 30 August 2009 - 18:02

Ja det ser ju bra ut hittills det här:

Evertonrövarna fick straff på övertid och satte den, trevligt. Sen trodde jag att jag spelat på ajax, men det hade jag visst inte, jag hade spelat över 2,5 mål, det stod 3-0 till Ajax sist jag kollade.

Random svensk lågdivisionmatch gick också in, samt att Hamburg leder me 2-0, så fortsatt flyt. Viola kvar sen.

en trippel i trippelsystemet sitter väl redan så pengarna tillbaks då iaf.

#22 DIEXEL

DIEXEL

Tipsröven 2012

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 42788 inlägg
  • Klubb:NUFC/PL

Postad 30 August 2009 - 19:31

Ta dig, Stance.

Hur mycket vinner du då, rövjävel?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar