Hoppa till innehåll

Allmänna diskussioner

• Vänligen logga in för att kunna svara
740 svar till detta ämne

#1 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 20 February 2006 - 02:08

Ovanligt att Ancic förlorar en ATP-final.... *suckar*

Hade väl inget särskilt mer att tillägga förutom att det är på sin plats med en riktig tennis-tråd istället för massa småtrådar för varje stor händelse. Här kan vi snacka lite tennis Micke.

Nu kommer la Billy också och ska glänsa hehe.

#2 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 20 February 2006 - 16:30

Bra initiativ.

Ancic kan både vinna och förlora mot precis vem som helst. Clement, som vann finalen, verkar ha spelat över sib förmåga hela turneringen. Han har inte gjort någon som helst nytta sedan han sensationellt var i AO-final för fem år sedan.

Kul att Murray tog ytterligare ett steg genom att vinna i San José efter segrar mot Roddick och Hewitt. Känns som att Wimbledon blir roligare om det finns ett brittiskt hopp.

#3 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 20 February 2006 - 17:18

Micke på Feb 20 2006, 16:30 sade:

Bra initiativ.

Ancic kan både vinna och förlora mot precis vem som helst. Clement, som vann finalen, verkar ha spelat över sib förmåga hela turneringen. Han har inte gjort någon som helst nytta sedan han sensationellt var i AO-final för fem år sedan.

Kul att Murray tog ytterligare ett steg genom att vinna i San José efter segrar mot Roddick och Hewitt. Känns som att Wimbledon blir roligare om det finns ett brittiskt hopp.

<{POST_SNAPBACK}>

Clement brukar av tradition spela riktigt bra på hemmaplan. Han har tagit tre ATP-titlar i sin karriär och alla tre har kommit på hemmaplan i Frankrike! Lyon 2000, Metz 2003 och så då Marseille 2006.

Det är dock ändå ingen ursäkt för Ancic. Han har på sex ATP-finaler bara vunnit en enda, för dåligt helt enkelt!

Håller med om det där med britter och Wimbledon. Tyckte alltid synd om dem varje gång Henman svek. Förutom när det var Ivanisevic och Ancic som slog ut honom.

#4 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19218 inlägg
  • Plats:Hong Kong
  • Klubb:DIF

Postad 20 February 2006 - 21:40

Ancic odds mot Jarko Nieminen känns lockande. Orkar han ladda om? Det är ATP-turneringen i Rotterdam som gäller.

#5 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 20 February 2006 - 21:44

Nakata på Feb 20 2006, 21:40 sade:

Ancic odds mot Jarko Nieminen känns lockande. Orkar han ladda om? Det är ATP-turneringen i Rotterdam som gäller.

<{POST_SNAPBACK}>

Han får väl gälla som favorit. Skulle dock inte själv spela honom mot en snubbe som Nieminen som verkligen nöter och får tillbaks det mesta. Om Ancic missar en del i början kommer det bli riktigt jobbigt.

#6 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 20 February 2006 - 23:12

Micke på Feb 20 2006, 21:44 sade:

Han får väl gälla som favorit. Skulle dock inte själv spela honom mot en snubbe som Nieminen som verkligen nöter och får tillbaks det mesta. Om Ancic missar en del i början kommer det bli riktigt jobbigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Fast å andra sidan vore det ju Ancic i ett nötskal. Att först förlora mot Nieminen i en viktig ATP-final för att sedan vinna lätt när det bara gäller en sketen första omgång. Ancic är ju verkligen bäst när det inte gäller.

Satsa på Ancic Nakata!

#7 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • 19218 inlägg

Postad 21 February 2006 - 00:05

Fick in många tennismatcher idag faktiskt. Malisse fick problem med Phau vid andra set men kunde ta hem det till slut och Davydenko vann programenligt imorse tillsammans med Greg Rusedski som vann mot Robin Vik.

Ivo Minar är väl kroat va? Han möter iaf David Ferrer där jag la en slant på spanjoren.
Även en slant på en annan spanjor Juan Carlos Ferrero mot Flavio Saretta och James Blake mot Kristof Vliegen.

Ser att Björkman ska möta Nicolas Kiefer. Kan bli roligt.

För övrigt vann ju Björkman dubbeln med Mcenroe vilket var härligt att se att gamlingen kan än.

#8 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 21 February 2006 - 10:12

Nakata på Feb 21 2006, 00:05 sade:

Fick in många tennismatcher idag faktiskt. Malisse fick problem med Phau vid andra set men kunde ta hem det till slut och Davydenko vann programenligt imorse tillsammans med Greg Rusedski som vann mot Robin Vik.

Ivo Minar är väl kroat va? Han möter iaf David Ferrer där jag la en slant på spanjoren.
Även en slant på en annan spanjor Juan Carlos Ferrero mot Flavio Saretta och James Blake mot Kristof Vliegen.
Ser att Björkman ska möta Nicolas Kiefer. Kan bli roligt.

För övrigt vann ju Björkman dubbeln med Mcenroe vilket var härligt att se att gamlingen kan än.

<{POST_SNAPBACK}>

Ivo Minar är en stor, värdelös tjeck. Tror tyvärr inte att Björkman har så mycket att hämta mot Kiefer (eller mot så många andra heller för den delen).

Dubbeln är fan död för mig nu, kan man göra comeback efter tolv år och vinna direkt är det något som är fel.

#9 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • 19218 inlägg

Postad 21 February 2006 - 10:19

Micke på Feb 21 2006, 10:12 sade:

Ivo Minar är en stor, värdelös tjeck. Tror tyvärr inte att Björkman har så mycket att hämta mot Kiefer (eller mot så många andra heller för den delen).

Dubbeln är fan död för mig nu, kan man göra comeback efter tolv år och vinna direkt är det något som är fel.

<{POST_SNAPBACK}>

Äh dubbeln är något för Björkman att glädjas över. Sen så har vi spelare som bröderna grus och Max och Woodbridge.

Todd och dubbel är något som klingar ihop.

#10 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 21 February 2006 - 10:22

Nakata på Feb 21 2006, 10:19 sade:

Äh dubbeln är något för Björkman att glädjas över. Sen så har vi spelare som bröderna grus och Max och Woodbridge.

Todd och dubbel är något som klingar ihop.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, och så har han slutat också. Vilket Björkman ganska snart lär göra.

Bryan-pajasarna är för dåliga för singel, det är min bestämda uppfattning.

Får dock rätta mig själv angående Minar, han är inte så stor. Däremot rätt dålig.

#11 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 21 February 2006 - 22:37

Micke på Feb 21 2006, 10:22 sade:

Får dock rätta mig själv angående Minar, han är inte så stor. Däremot rätt dålig.

<{POST_SNAPBACK}>

...och tjeck, som sagt.

#12 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 22 February 2006 - 00:11

Anmärkningsvärt från Memphis är att Söderling i första omgången spöat den vitryske elefanten Max Mirnyi med 6-0, 6-1! Han är bra inomhus, det lilla fröet.

Vet inte om Mirnyi var skadad, men han känns i vilket fall som en spelare som kommer fortsätta neråt på rankingen (ner 17 platser på senaste).

#13 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 22 February 2006 - 15:47

Micke på Feb 20 2006, 21:44 sade:

<{POST_SNAPBACK}>

Ancic torskade i två raka. Sanslös snubbe det där, är nog bäst att bara satsa på honom när han har höga odds.

#14 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 22 February 2006 - 18:53

Hoppas inte Nakata följde mitt råd bara.
Ljubo vilar denna veckan för att vara fit för den kommande USA-turnén som iofs redan startat i Memphis. Det är dock Indian Wells som är main target.

Karlovic är alltså veckans kroatiska hopp. Slog någon karikatyrritare i första och bör klara den okände KINESEN(!) Paul Capdeville i nästa innan det är dags för riktigt motstånd.

#15 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 22 February 2006 - 23:50

Brane på Feb 22 2006, 18:53 sade:

Hoppas inte Nakata följde mitt råd bara.
Ljubo vilar denna veckan för att vara fit för den kommande USA-turnén som iofs redan startat i Memphis. Det är dock Indian Wells som är main target.

Karlovic är alltså veckans kroatiska hopp. Slog någon karikatyrritare i första och bör klara den okände KINESEN(!) Paul Capdeville i nästa innan det är dags för riktigt motstånd.

<{POST_SNAPBACK}>

Capdeville är chilenare. Och med tanke på att han tog en riktig skalp genom att spöa Robredo, samtidigt som Karlovic knappt klarade av en ganska usel dansk så känns det rätt öppet.

Tror ändå Karlovic vinner iofs.

Thomas Johansson åkte ut i första omgången för andra veckan i rad, efter en blek insats mot en allt trasigare Henman. Björkman lär vandra samma väg i natt mot Kiefer.

Åh, nu när vi har en riktigt gay tennistråd kan man ju skriva om sina patetiska (miss)lyckade vad. Jag spelar i väldigt liten skala kan jag tillägga.

Idag, en trippel:

Raymond - Arvidsson 2
Gimelstob - Haas 2
Dushevina - Sharapova 2

Odds: 2.47

Passande nog gick den in, idioten Gimelstob gjorde det extra enkelt för mig genom att ge upp efter tre game. Haha!

#16 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 23 February 2006 - 00:20

Micke på Feb 22 2006, 23:50 sade:

Capdeville är chilenare. Och med tanke på att han tog en riktig skalp genom att spöa Robredo, samtidigt som Karlovic knappt klarade av en ganska usel dansk så känns det rätt öppet.

Tror ändå Karlovic vinner iofs.

Thomas Johansson åkte ut i första omgången för andra veckan i rad, efter en blek insats mot en allt trasigare Henman. Björkman lär vandra samma väg i natt mot Kiefer.

Åh, nu när vi har en riktigt gay tennistråd kan man ju skriva om sina patetiska (miss)lyckade vad. Jag spelar i väldigt liten skala kan jag tillägga.

Idag, en trippel:

Raymond - Arvidsson 2
Gimelstob - Haas 2
Dushevina - Sharapova 2

Odds: 2.47

Passande nog gick den in, idioten Gimelstob gjorde det extra enkelt för mig genom att ge upp efter tre game. Haha!

<{POST_SNAPBACK}>

Haha jaaaa fan chilenare! Jag tänkte väl att det inte kunde stämma! Det stod ju (CHI) glömde helt och hållet bort att det finns ett litet bananplockarland som heter Chile och tolkade det istället som China. Nåja.

Micke, odds 2.47 ?! Är det verkligen någon mening med det oddset?

Vad tror du om Hingis vs Sharapova? Tror schweiziskan kan överraska faktiskt.

#17 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 23 February 2006 - 19:22

Brane på Feb 23 2006, 00:20 sade:

Haha jaaaa fan chilenare! Jag tänkte väl att det inte kunde stämma! Det stod ju (CHI) glömde helt och hållet bort att det finns ett litet bananplockarland som heter Chile och tolkade det istället som China. Nåja.

Micke, odds 2.47 ?! Är det verkligen någon mening med det oddset?

Vad tror du om Hingis vs Sharapova? Tror schweiziskan kan överraska faktiskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan verkligen inget om hur man bör spela, jag försöker bara tillföra lite spänning under mina tråkiga jobbdagar.

Hingis vann mot Sjarapova för bara ett par veckor sedan, så hon har nog rätt bra chanser. Men Sjarapova har väldigt bra form så jag skulle nog tänka efter.

Djokovic som vinnare mot Henman är annars intressant, samt ett spännande "returmöte" mellan Nieminen och Simon.

#18 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 23 February 2006 - 22:37

Hann inte spela på Djokovic, som naturligtvis därför vann.

Körde istället en trippel på Chela, Arvidsson och Massu. Vilket gick åt helvete då Chela torskade mot medelmåttan Monaco. Note to self: Argentinare är dopade rövhål, stay away.

Karlovic torskade mot "kinesen" för övrigt.

#19 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • 19218 inlägg

Postad 23 February 2006 - 22:54

Vann på Karlovic för nån vecka sedan. Är väl inga megaodds. Försöker vinna lite pengar till helgen att spela för.

Så det blev Haas som bör slå den så ganska usla Spadea. Justin Henin-Hardenne mot nån okänd fransyska(?). Och en chansning på Sharapova.

Dock är jag en sån där fegis och satsar väl runt 70 % på Maria och 30 % på Martina för att inte förlora allt för mycket.

#20 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 23 February 2006 - 23:28

Nakata på Feb 23 2006, 22:54 sade:

Vann på Karlovic för nån vecka sedan. Är väl inga megaodds. Försöker vinna lite pengar till helgen att spela för.

Så det blev Haas som bör slå den så ganska usla Spadea. Justin Henin-Hardenne mot nån okänd fransyska(?). Och en chansning på Sharapova.

Dock är jag en sån där fegis och satsar väl runt 70 % på Maria och 30 % på Martina för att inte förlora allt för mycket.

<{POST_SNAPBACK}>

Haas är ju inte stadigast i världen, men han har spelat fantastiskt bra tidigare i år. Spadea är verkligen helt meningslös, men så länge han vinner ett par matcher per turnering lär han vara rankad tämligen högt.

#21 Micke

Micke

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8825 inlägg

Postad 25 February 2006 - 12:32

Kör en Rotterdam-dubbel idag:

Davydenko är i bra form och är duktig mot serve-volley-spelare. Bör besegra Stepanek.

Nieminen gick en riktigt tuff match mot den yngre brodern Rochus. Nu möter han den äldre brodern Cristophe som har haft en väldigt tur som i mina ögon har haft tur som tagit sig så långt. Han har slagit ut Lisnard och Parmar som är dåliga, och Dent som bröt efter första set. Nu ska det ta stopp.

I Memphis bör det bli Söderling - Haas i final, efter att Benneteau besegrat Roddick, som helt tappat formen efter förlusten mot Baghdatis.

#22 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • 19218 inlägg

Postad 25 February 2006 - 14:31

På tal om Baghdatis vart håller han hus?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar