Hoppa till innehåll

Allmänt snack om svensk fotboll

• Vänligen logga in för att kunna svara
1680 svar till detta ämne

#1 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10350 inlägg

Postad 10 February 2006 - 11:45

Här tänkte jag att man kunde diskutera småsaker som rör svensk fotboll. Dock inte själva matcherna.

Jag börjar med att klistra in länken till en bild på vår nya matchtröja från ett annat forum.

http://img157.images...dsc000662ku.jpg

#2 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 10 February 2006 - 11:50

Såg halvtrist ut, men kanske blir snyggare när man ser en bättre bild på den.

#3 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 10 February 2006 - 11:51

Ja den är fan inte vad man kunde hoppats på. Sen tycker jag att vi inte ska ha stjärnan och framför allt ska den inte vara så stor.

#4 a

a

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8659 inlägg

Postad 10 February 2006 - 12:26

Enligt rykten förut så skulle IFK:s tröja likna Newcastles. Det ryktades också om att bild skulle släppas idag. Återkommer när jag hittat bild.

#5 Anti Tripeiro

Anti Tripeiro

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8631 inlägg
  • Klubb:MFF, SLB

Postad 10 February 2006 - 12:42

Vi går jävligt bra ekonomiskt iaf. Bättre än vad jag trodde faktiskt. Omsättningen på nästan 90 miljoner exklusive spelarköp. Det är jävligt mycket för Sverige.

http://www.mff.se/ny...1833&KomFran=FS

#6 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 10 February 2006 - 12:46

Har aldrig varit något fan till blått på blått men difs nya tröja är bättre än senaste årens katastrofer. Nu är den ganska lik våran (förutom på färgvalet förstås och designen förstås).
http://www.smartstep...ages/116567.gif

Frågan är hur den blir när all reklam är satt.
Är Kaffeknappen borta ur bilden nu?

a,
Om ni, liksom Dif, oxå kör Adidas så lär stilen vara den samma som Newcastle och Dif.
http://shop.nufc.co....ts/163000_B.jpg

Det som är roligt med Bajens tröjor är att vi kört egen design sedan 2002 (osäker på hur det var med tröjorna -00/-01)

#7 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 10 February 2006 - 12:51

Anti Tripeiro på Feb 10 2006, 12:42 sade:

Vi går jävligt bra ekonomiskt iaf. Bättre än vad jag trodde faktiskt. Omsättningen på nästan 90 miljoner exklusive spelarköp. Det är jävligt mycket för Sverige.

http://www.mff.se/ny...1833&KomFran=FS

<{POST_SNAPBACK}>

Bra resultat men jag udnrar vad resultatet blev om man räknar in pengarna för köp och försäljning av spelare. Borde ju vara en hel del med tanke på att Rosenberg såldes för 48 (?) miljoner, väl.
*edit* hittade svaret när jag läst lite nogrannare.
Endast 15 mille plus på spelar köp/försäljningar trots försäljning av bla Rosenberg på 48(?) mille.

#8 Anti Tripeiro

Anti Tripeiro

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8631 inlägg

Postad 10 February 2006 - 12:55

Objektiv

Resultatet inklusive spelarförsäljningen av Rosenberg minus det vi köpt spelare för under 2005 ger oss 15,5 miljoner till. Dvs 31.7m - 16.2m = 15.5 m

Rosenberg såldes för 46 men då skall du betänka att han själv skall ha en del av kakan och Martin Dahlin en del. Har hört att "netto"summan skulle ligga runt 35miljoner ungefär.

#9 a

a

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8659 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:06

Objektiv, japp som jag skrev kommer den troligtvis vara ganska lik Newcastles och Djurgårdens tröja på bilden här ovan.

Har för mig att våra senaste tröjor är specifikt framtagna för oss, dock ska vi nu ingå i Adidas "euroline" eller nåt sånt.

#10 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:07

Marin Dahlins del lär ju knappast påverka MFF med tanke på att han är anställd av Rosenberg och således borde ha % på den del som Rosenberg får.
Dock kan netto summan ändå hamnat på 35 mille, det vet jag inget om.

Om ni spenderat runt 20 mille på spelarköp så har ni misslyckats katastrofalt på det sportsliga planet. Bajen har lagt max 6-8 mille på spelare men kom ändå före er i tabellen.

#11 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:08

Objektiv: Om man bortser från färgerna så tycker jag att er är väldigt ycket snyggare än vår. Den senaste tröjan var helt klart en katastrof, men den innan var snyggare än den vi kommer ha i år.

Kaffeknappen är borta.

#12 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:19

Appopå Newcaste så gillar jag deras bortaställ. Designen och färgerna är snygga samt att det är minimalt med reklam.
http://shop.nufc.co....ts/163100_B.jpg
Hade tröjan sedan varit så som Kappas så hade den varit riktigt snygg (för att inte vara grön-vit).

En annan tröja jag gillar skarpt var den vita Kappa tröjan som Tottenham hade förra året.

Oj, nu tror jag att jag halkade långt utanför vad denna tråd skulle handla om.

#13 Nakata

Nakata

Legend

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 19218 inlägg
  • Plats:Hong Kong
  • Klubb:DIF

Postad 10 February 2006 - 13:23

Tycker våran ser ut som nån träningströja eller nåt. Men den kan nog bli snyggare live.

bajens vita var ju klockren tyckte jag.

#14 Anti Tripeiro

Anti Tripeiro

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8631 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:23

Objektiv

Ja vi misslyckades något katastrofalt förra året. Det tycker jag MFF gör varje gång man kommer efter klubbar som Kalmar och Hammarby. Men 20 miljoner är väl inte speciellt mycket egentligen.

Bech ca 5miljoner
Kouakou ca 4miljoner
Ofere ???

Lägg till deras sign-on-bonusar samt Anders Anderssons och Jari Litmannens. Sen har jag säkert glömt någon. Vet ej om Sandquist räknas för 2005.

Att vi går 16,2 miljoner plus på den löpande verksamheten exklusive spelarintäckter tycker jag är det intressanta. Finns ingen klubb i Sverige som ens är i närheten av det. Möjligen möjlign Dif. Men jag tvivlar. Det var inte länge sedan MFF inte var i närheten av ens ett nollresultat när det gäller detta.

EDIT: Dahlin fick % av Rosenberg. Det har du rätt i. Men det på verkar ju inte summan vi får totalt som är på ca 35.

#15 BSH

BSH

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1853 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:24

Hof på Feb 10 2006, 13:08 sade:

Objektiv: Om man bortser från färgerna så tycker jag att er är väldigt ycket snyggare än vår. Den senaste tröjan var helt klart en katastrof, men den innan var snyggare än den vi kommer ha i år.

Kaffeknappen är borta.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste säga att jag tycker att det är den snyggaste tröjan vi har haft på flera år! Gillar retrostuket. Förra årets var ju det värsta vi haft i någonsin. Jag hade velat haft en ren retrotröja, typ som hockeyn fick 50- talets modell. Hade vart så grymt om vi fått tröjan från 50- talet med de trådsmala ränderna.. Men jag gillar den, tycker verkligen inte att den är tråkig, ett klart lyft!
NR7!

#16 Objektiv

Objektiv

Bildröven

• Medlem
  • 10722 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:28

Nakata på Feb 10 2006, 13:23 sade:

bajens vita var ju klockren tyckte jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Har oxå alltid varit svag för helvit på Bajen ända sedan den klassiska 1 X 2 tröjan. Speciellt kappas vita. Dock lär  den randiga vara ordinarie i framtiden.

Anti,
Japp resultet utöver spelar försljningar/köp är väldigt imponerande. Hur förklaras det?

#17 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:32

Den är snyggare än den vi hade förra året.Dock måste jag säga att den inte är lika snygg som den vi hade för tre år sedan. Så här skulle en snygg tröja se ut:

http://img51.imagesh...astle1dx1ec.jpg

Här har vi några tröjor Djurgården haft:

http://upl.silentwhi...matchtrojor.jpg

#18 Anti Tripeiro

Anti Tripeiro

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8631 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:33

Objektiv

Bra sponsorintäckter, bra publikintäckter. Inga AIK-utsvävningar. Ja du jag kan nog inte förklara det bättre utan att prata med fok som är mer insatta. Tror vi tjänade ca 5 miljoner på RoyalLeague oxå. Samt lite TV-pengar frånm CL-kvalen. Dock ej speciellt mycket tror jag. Kanske 3 miljoner totalt.

#19 BSH

BSH

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1853 inlägg

Postad 10 February 2006 - 13:36

[quote name='Objektiv' date='Feb 10 2006, 13:28']
Har oxå alltid varit svag för helvit på Bajen ända sedan den klassiska 1 X 2 tröjan. Speciellt kappas vita. Dock lär  den randiga vara ordinarie i framtiden.
Ja kappa gör ju de snyggaste tröjorna, bajens är inget undantag! Att bajen har kappatöjor kan ju locka spelare som t ex Björn Runström till klubben... eh ja ba skämta..
NR7!

#20 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 10 February 2006 - 14:02

Tydligen ska bortatröjan vara riktigt jävla ful.

#21 BSH

BSH

Himmelsk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1853 inlägg

Postad 10 February 2006 - 14:08

Hof på Feb 10 2006, 14:02 sade:

Tydligen ska bortatröjan vara riktigt jävla ful.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart hittade du all de dessa bilder? Bilden på en potentiell tröja var sjukligt snygg, var hittade du den som sagt? Håller med den för tre år sedan var jävligt snygg, liksom 00- 01 modellen. 00-01 använder nästan alltid jag när jag ska på match.. Jävligt nice.
NR7!

#22 Uno Baader Meinhof

Uno Baader Meinhof

Utomjordisk

• Medlem
  • 10350 inlägg

Postad 10 February 2006 - 14:11

Dte var någon på svenska fans som gjorde den. Ja den är riktigt snygg. Man kan bara hoppas att Adidas gör något liknande till nästa gång.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar