Hoppa till innehåll

Allmänt snack om svensk fotboll

• Vänligen logga in för att kunna svara
1680 svar till detta ämne

#1651 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

Sportalares Bosse Petersson

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 30333 inlägg

Postad 02 March 2015 - 08:04

Jag pratade inte om någon storsatsning i dess renaste form (a la Malmö) utan jämförde IFKs med AIK och Ellos handlande*, av dessa tre lagen satsar IFK mest nu vad det verkar och av dom skäl jag nämnde. Det kanske inte kvalificerar in på en stor satsning men mer än vad Gnaget och Ellos gör, anser jag. Då är Mr X inräknat i denna satsning, vilket man får köp när herr Gren slår på stora trumman. Ganska markant skillnad mellan lagens satsningar.

Bangura är ingen prestigevärvning. Han har haft svårt att hitta ny klubb och höll-igång-tränade med Huddinge ett tag. Hans svaga år i Ellos drog ner marknadsvärdet (det där hastiga sejouren i Turkiet hjälpte inte heller) och han är inte het på samma sätt. Inte alls en självklar toppanfallare inför säsongen, men han kan bli vilket vi sett.

Brustad har jag ingen koll på, han är säkert bra, men jag ser inget som skulle indikera att han är en prstigevärvning bara för att andra klubbar var intresserade.

* "IFK verkar göra den mest ambitiösa satsningen av trion bakom"

#1652 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg
  • Plats:La La Land

Postad 02 March 2015 - 10:36

Om inte Bangura räknas som prestigevärvning då kan fan inte Sebastian Eriksson göra det heller. Kvar är då bara nån för oss okänd dansk, Mikael Boman och Tom Pettersson. Alla tre är dussinvärvningar på förhand, värvningar som görs varje år och är fyllnad av hål i truppen för spelare som lämnat (Söder, Waehler, Jakob Johansson).

Finns inget spår av något som jag skulle kalla satsning. Är ju ett helt vanligt standard-transferfönster.

Du verkar basera hela ditt case på "Mr.X", något som inte ens har skett ännu och verkligen inte är säkert kommer hända. Och även om det skulle bli av tycker jag inte ens då man kan tala om någon "satsning". Är helt normalt att alla klubbar (speciellt stora klubbar som IFK) vid varje fönster försöker värva någon som ska gå in och höja kvalitén på elvan. Även om just du kanske inte värdesätter Dickson Etuhu som en sådan värvning så lät det ju på AIK-ledningen och tongångarna hos allmänheten att man ser honom som just den typen av spelare.

Satsning för mig är när man överstiger sin normala transferbudget/aktivitet. Tycker inte Blåvitt är i närheten av något sådant än så länge faktiskt.

#1653 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 05 April 2015 - 07:44

Jaha, då börjar ångesten. Vilken match ska m a n se efter IFK? Ösk eller dif?

#1654 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 06 April 2015 - 14:56

Lundh tycker det är självklart att Ali-Khan inte svingar runt med benen med flit på Bahoui. Alla som någonsin sett Ali-Khan spela och/eller spelat själv vet att det var avsiktligt. Lol på dig,Lundh

I övrigt är AIK så otroligt stillastående i anfallsspelet så det nästan blir komiskt. Speliden är fortfarande noll, man är för breda.

#1655 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 06 April 2015 - 20:48

Ja AIK fixade tre poäng men det var inte långt ifrån ännu en dyster premiär. Hbk hade två tre målchanser varav en kanske två var riktigt vassa. AIK fortsatt stillastående i andra, var det premiärnerver? Många fega 1-meterspassar i sidled till ggrannen, totalt meningslösa passningar.

Goitom bäst i gnageT ihop med Blomberg. Lundholm hade ännu en intetsägande typisk Lundholm-insats, Haukur övertygade inte och Carlgren var svajig. Bahoui kall med någon ljusglimt innan skadan.

Nä, tre poäng i all ära och det är i slutändan det som räknas men till skillnad från IFK (som också hade en fattig premiär) tycker jag den här insatsen är mer talande för dagens AIK än ifks dito.

#1656 Rocky Dennis

Rocky Dennis

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6343 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 13 April 2015 - 16:28

Var hittar man bäst repriser av matcher? I det här fallet specifikt Malmö - AIK. Vi pratar såklart gratis.

#1657 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 13 April 2015 - 17:40

Har länge undrat det också. Cmore har världens sämsta playfunktion och tillåter inte ens att man kollar matcher från början när de spelas. Fullständigt värdelöst.

Repriserna visas enbart i Cmores kanalpaket har jag för mig, brukar ha en del tur och tajmar in en del repriser hos päronen emellanåt

#1658 a

a

Redaktionsmedlem

• Redaktion
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8659 inlägg

Postad 13 April 2015 - 17:40

Rocky, jag har hört, men ej testat själv, att om man skapar konto på CSports.se och registrerar sitt kontokort får man tillgång till arkivet. De reserverar dock en krona på ditt konto.

#1659 Rocky Dennis

Rocky Dennis

Titanisk

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6343 inlägg
  • Klubb:AIK

Postad 14 April 2015 - 13:09

AIK brukar dyka upp på youtube, så även denna match: https://www.youtube....h?v=vCTsMkkAecM
om någon är intresserad.

#1660 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 27 April 2015 - 19:03

Mycket snack om vilket seriesystem vi ska ha i Allsvenskan. Mitt förslag: försten till 12p vinner!

#1661 Yung Mink

Yung Mink

Chattröven

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4568 inlägg
  • Klubb:Hammarby

Postad 30 April 2015 - 20:09

Hade ingen aning om att det fanns italienskinspirerande spelare i Allsvenskan...

Syftar givetvis på Örebro och alla deras allmänt fjolliga uppträdanden och hur lätt de faller. Jävla skämt till veklingar har jag sällan tidigare skådat.

#1662 Munken Lorenzo

Munken Lorenzo

• Redaktion
  • 30333 inlägg

Postad 27 June 2015 - 11:36

Rasmus Elm ser ut att vara på god väg framåt. Han är inkluderad i morgondagens trupp som möter DIF.

#1663 Gary Guldfot

Gary Guldfot

Pappa Garyyy

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 8027 inlägg

Postad 03 August 2015 - 21:23

https://www.facebook...domaren?fref=nf

Han är verkligen klockren.

#1664 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 03 August 2015 - 22:30

Så många korkade kommentarer asså, till och med vissa av de som är menat att vara positiva är korkade.

Al-Hakim är bra vad jag sett iaf.

#1665 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • 38580 inlägg
  • Plats:Hammarby
  • Klubb:Bajen

Postad 03 August 2015 - 22:36

Tycker inte ens han skulle blåst straff. För han snackar väl om Pekings situation i första? Visst gnagaren rycker lite i pekingkillen, men han lyckas ju ändå få iväg passningen dit han vill, tycker det skall krävas mer för straff än så. Ja enligt regelboken är det säkert straff, men bra domare har bättre känsla än så. Jag vet att tanken är att det skall vara samma bedömningsnivå i straffområde som utanför straffområde, men det har det aldrig varit och det kommer det aldrig bli. Det går ju dock inte skriva in i någon regelbok, så det är ju mest upp till domarens känsla för spelet.

#1666 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg
  • Klubb:HIF

Postad 31 August 2015 - 16:57

Postad bild

#1667 bLyGE_kEntA

bLyGE_kEntA

Språkpolis

• Medlem
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 20109 inlägg
  • Plats:Greater Manch
  • Klubb:Manchester U

Postad 31 August 2015 - 16:59

Fan vad rövknullade ni blev av Malmö. Hur känns det att storebror är så ofantligt mycket bättre och dessutom leker med er i varje derby?

#1668 Dom Pérignon

Dom Pérignon

Chipskroaten

• Medlem
  • 37554 inlägg

Postad 31 August 2015 - 18:15

Blev inte ens glada när de gjorde sina mål.

#1669 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • 38580 inlägg

Postad 31 August 2015 - 18:25

Måste suga så hårt att hålla på Heif nu. Deras gamla guldtränare tar MFF till två raka CL och pengarna strömmar in, medan man själva är panka och sämre än på länge.

#1670 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg

Postad 01 September 2015 - 13:36

Om ni inte förstår så är det för att ni inte är värda det.

#1671 Fredrik

Fredrik

Gudomlig

• Medlem
  • 38580 inlägg

Postad 01 September 2015 - 14:13

Kan du inte förklara vad vi inte förstår?

#1672 Olympian

Olympian

Duglig

• Medlem
  • Pip
  • 134 inlägg

Postad 13 September 2015 - 14:28

Kollar på Hammarby-Örebro inför dagens match. Verkar ju hellyckat med det där konstgräset. Bortaspelarna fastnar i underlaget och skadar sig efter närkamper och det här ska ändå föreställa Örebro, som borde vara vana vid att spela på dörrmattor.

Ganska imponerad utav Örebro fram till 71:e men där gjorde ÖSK ett byte som gör att jag inte tänker se färdigt matchen.

Sen var det tydligen disco på Olympia..

Stoppa pressarna. ENORM SKANDAL. Dödsstraff för fotbllshuliganer! Beviskrav: Avskaffa dem. Eller eh, de är avskaffade, men vi kan väl göra det igen?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar